Firma Dragados ma wybudować drugą nitkę obwodnicy Gorzowa Wlkp.
Oferta hiszpańskiej firmy Dragados została wyłoniona w przetargu na budowę drugiej nitki obwodnicy (trasa S3) Gorzowa Wielkopolskiego - poinformowała we wtorek PAP rzeczniczka Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Anna Jakubowska.
Umowa ma zostać podpisana na przełomie września i października br. Prace w terenie powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a nowa nitka obwodnicy Gorzowa (11,6 km drogi z wieloma obiektami inżynierskimi, m.in. wiaduktami i nowym mostem przez Wartę) ma być gotowa w połowie 2017 roku.
"Firma Dragados złożyła najkorzystniejszą ofertę. W zasadzie przetarg został już zakończony. W tej chwili trwa kontrola dokumentów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (UZP). Dragados zaoferował, że wykona inwestycję za 289,1 mln zł przy szacunkowym koszcie przyjętym w przetargu na poziomie ok. 500 mln zł" - powiedziała PAP Jakubowska.
W grudniu ub. roku i styczniu bieżącego wojewoda wydał zezwolenia na budowy drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza i Gorzowa Wlkp., co otworzyło GDDKiA drogę do rozpisania przetargów na te inwestycje. W przypadku budowy drugiej nitki (6,5 km - PAP) obwodnicy Międzyrzecza GDDKiA także zakończyła etap wyboru wykonawcy i czeka na wyniki kontroli Urzędu Zamówień Publicznych. Tutaj najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest polska firma Budimex.
"Budimex deklaruje, że wykona drugą nitkę obejścia Międzyrzecza za 102,8 mln zł. Ta cena także jest znacznie niższa od przyjętych kosztów szacunkowych, które w postępowaniu przetargowym przyjęto na maksymalnym pułapie 223 mln zł" - dodała rzecznik.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem GDDKiA chce, aby obie drogi zostały oddane do użytku w połowie 2017 r. Obecnie na terenie woj. lubuskiego trasa S3 posiada przekrój dwujezdniowy na odcinku ok. 100 km. Łącznie w tym regionie ma ona 184 km i docelowo w całości będzie dysponować dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
Oddział GDDKiA w Zielonej Górze ma już pozwolenie na budowę drugiej nitki trasy ekspresowej S3 między Sulechowem a Zieloną Górą o długości 13,5 km; szacowany koszt tej inwestycji to 422 mln zł. To zadanie jest jednym z etapów rozbudowy jednojezdniowej S3 między Sulechowem a Nową Solą.
Zgodnie z planami najpóźniej w 2018 roku na odcinku między Szczecinem a węzłem Nowa Sól z drogą wojewódzką nr 283 kierowcy powinni już korzystać z drogi ekspresowej S3 w układzie 2+2 z wyłączeniem obiektów mostowych na rzece Odrze w pobliżu miejscowości Cigacice.