Trwa ładowanie...
dc2bl2n
02-09-2014 10:45

Firma Dragados ma wybudować drugą nitkę obwodnicy Gorzowa Wlkp.

dc2bl2n
dc2bl2n

Oferta hiszpańskiej firmy Dragados została wyłoniona w przetargu na budowę drugiej nitki obwodnicy (trasa S3) Gorzowa Wielkopolskiego - poinformowała we wtorek PAP rzeczniczka Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Anna Jakubowska.

Umowa ma zostać podpisana na przełomie września i października br. Prace w terenie powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a nowa nitka obwodnicy Gorzowa (11,6 km drogi z wieloma obiektami inżynierskimi, m.in. wiaduktami i nowym mostem przez Wartę) ma być gotowa w połowie 2017 roku.

"Firma Dragados złożyła najkorzystniejszą ofertę. W zasadzie przetarg został już zakończony. W tej chwili trwa kontrola dokumentów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (UZP). Dragados zaoferował, że wykona inwestycję za 289,1 mln zł przy szacunkowym koszcie przyjętym w przetargu na poziomie ok. 500 mln zł" - powiedziała PAP Jakubowska.

W grudniu ub. roku i styczniu bieżącego wojewoda wydał zezwolenia na budowy drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza i Gorzowa Wlkp., co otworzyło GDDKiA drogę do rozpisania przetargów na te inwestycje. W przypadku budowy drugiej nitki (6,5 km - PAP) obwodnicy Międzyrzecza GDDKiA także zakończyła etap wyboru wykonawcy i czeka na wyniki kontroli Urzędu Zamówień Publicznych. Tutaj najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest polska firma Budimex.

dc2bl2n

"Budimex deklaruje, że wykona drugą nitkę obejścia Międzyrzecza za 102,8 mln zł. Ta cena także jest znacznie niższa od przyjętych kosztów szacunkowych, które w postępowaniu przetargowym przyjęto na maksymalnym pułapie 223 mln zł" - dodała rzecznik.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem GDDKiA chce, aby obie drogi zostały oddane do użytku w połowie 2017 r. Obecnie na terenie woj. lubuskiego trasa S3 posiada przekrój dwujezdniowy na odcinku ok. 100 km. Łącznie w tym regionie ma ona 184 km i docelowo w całości będzie dysponować dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Oddział GDDKiA w Zielonej Górze ma już pozwolenie na budowę drugiej nitki trasy ekspresowej S3 między Sulechowem a Zieloną Górą o długości 13,5 km; szacowany koszt tej inwestycji to 422 mln zł. To zadanie jest jednym z etapów rozbudowy jednojezdniowej S3 między Sulechowem a Nową Solą.

Zgodnie z planami najpóźniej w 2018 roku na odcinku między Szczecinem a węzłem Nowa Sól z drogą wojewódzką nr 283 kierowcy powinni już korzystać z drogi ekspresowej S3 w układzie 2+2 z wyłączeniem obiektów mostowych na rzece Odrze w pobliżu miejscowości Cigacice.

dc2bl2n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dc2bl2n
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj