Finansowe sukcesy Nissana
Nissan Motor Co., Ltd., poinformowała 26 lipca, że zysk firmy z działalności operacyjnej za pierwszy kwartał roku obrachunkowego 2012 kończącego się 31 marca 2013 roku wyniósł 120,7 miliarda jenów (1,5 mld dolarów, 1,17 mld euro).
W porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 roku zysk z działalności operacyjnej był niższy o 20 proc. z powodu wysokiego kursu jena, a także jednorazowo wyższych kosztów sprzedaży - zwłaszcza w Ameryce Północnej - wynikających z cyklu odnowy oferty produktów. Ogólne otoczenie cenowe także było mniej sprzyjające niż przed rokiem, kiedy to ceny pojazdów zostały zniekształcone przez deficyt podaży po trzęsieniu ziemi i tsunami w Japonii w marcu 2011 roku.
W pierwszym kwartale bieżącego roku obrachunkowego Nissan sprzedał 1 210 000 pojazdów na całym świecie, co oznacza wzrost o 14,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. Globalny udział firmy w rynku zwiększył się o 0,4 punktu procentowego, do 5,9 proc..
- Nissanowi należy się uznanie za wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale mimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej" - powiedział Prezes i Dyrektor Naczelny firmy Nissan, Carlos Ghosn. - Nasze (…) modele cieszą się niesłabnącą popularnością, a wkrótce wprowadzimy na rynek kolejne (...) pojazdy. Wygląda na to, że zgodnie z planem realizujemy nasze prognozy całoroczne.
W okresie od kwietnia do czerwca Nissan kontynuował realizację średniookresowego biznes planu Power 88, zakładającego rozszerzanie portfolio produktów i wzmacnianie pozycji marki oraz obecności handlowej na całym świecie. Zgodnie w tym planem w minionym kwartale na rynek trafiły dwa nowe modele, czyli Nissan Altima w USA i Nissan NV350Caravan w Japonii.
Tempo wprowadzania nowych produktów i ich liczba mają zwiększyć się jeszcze bardziej w kolejnych kwartałach w ramach planowanej odnowy linii modeli marek Nissan, Infiniti i Venucia. Z kolei do wzmocnienia widoczności marki Nissan przyczyniła się globalna kampania multimedialna „WHAT IF_" („A gdyby tak..."), prowadzona głównie w miejscach gromadzenia się podróżnych oraz cyfrowych punktach sprzedaży. Premiery kolejnych produktów i inicjatywy promujące markę powinny przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w dalszej części roku obrachunkowego.
ml/