Volkswagen up!
To zupełnie nowa konstrukcja, produkowana w zakładach Volkswagena w Bratysławie. Ma 3,54 m długości, 1,64 m szerokości, a jego wysokość to 1,48 m. Są to wymiary prawie identyczne jak w starym Lupo. Nie jest więc jednym z najmniejszych samochodów. Liderem pod tym względem pozostanie Toyota iQ, która jest o pół metra krótsza od Volkswagena up!
Przedział pasażerski zaskakuje swoją wielkością. Podobnie jak bagażnik o pojemności 251 l, czyli niemal dwukrotnie większej niż w Lupo. Po złożeniu tylnej kanapy zyskujemy przestrzeń o pojemności 951 litrów. Kiedy złożymy jeszcze oparcie fotela pasażera, Volkswagenem up! będziemy mogli przewozić przedmioty o długości dwóch metrów.
Pod maską na razie tylko dwa silniki, a właściwie nawet jeden, tyle że w dwóch wersjach mocy. Trzycylindrowa, benzynowa jednostka o pojemności 1 litra rozwija 60 KM (przy 5500 obr./min.), a w mocniejszej wersji 75 KM. W obu przypadkach problem jest taki sam: niski moment obrotowy: 95 Nm, dostępne w zakresie od 3000 do 5000 obr./min. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa to 4,5 l/100 km. Przyspieszenie do setki w przypadku słabszej jednostki trwa 14,1 s, a prędkość maksymalna to 160 km/h. Mocniejsza jednostka gwarantuje odpowiednio przyspieszenie do setki w 13,2 s i prędkość maksymalną 174 km/h.