Trwa ładowanie...
d1dnbr7
13-09-2002 15:50

Fiesta nad Bałtykiem

d1dnbr7
d1dnbr7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/236/fiesta-bok-przod.jpg',600,296) ) |
| --- | Nowa Fiesta jest całkiem nowa, rzec można nawet nowatorska w porównaniu z poprzednim modelem. Największe zmiany dotyczą nie tyle szczegółów technicznych interesujących głównie dziennikarzy motoryzacyjnych, ale walorów użytkowych ważnych dla klientów. Ford Fiesta jest bardzo pojemny! Nie dotyczy to tyle bagażnika (284 litry), ile przestronności wnętrza auta. Nie dość, że nowa Fiesta jest wyższa, szersza i dłuższa od swojej poprzedniczki, jej wnętrze zaprojektowano tak aby mogło wygodnie pomieścić dorosłych pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. Zerwano więc z konwencją, która wyznaczała małemu samochodowi zadania w rodzaju zakupów, czy wożenia dzieci do szkoły. Ma to szczególnie duże znaczenie dla polskich nabywców, którzy mając większe potrzeby wybierają małe samochody ze względów ekonomicznych.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/236/fiesta-kufer.jpg',600,452) ) |
| --- | W momencie debiutu rynkowego, można będzie wybierać pomiędzy dwoma silnikami: benzynowym 1,3 i dieslem 1,4. Benzynowa jednostka ma 8 zaworów i moc 70 KM. Jest to unowocześniona jednostka Duratec stosowana dotychczas w Fiestach. Diesel to owoc współpracy pomiędzy Fordem i grupą PSA Peugeot - Citroen. Silnik, pomimo dość skromnej pojemności 1,4, jest wręcz idealny dla tego samochodu: bardzo oszczędny (śr. spalanie 4,5 l.), bardzo elastyczny i cichy, jak na diesla.
W przyszłym roku Ford wzbogaci swoją ofertę na polskim rynku o silniki benzynowe oferowane już w Zachodniej Europie: 1,4 o mocy 80 KM i 1,6 o mocy 100 KM. Oba silniki mają po 16 zaworów.

d1dnbr7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/236/fiesta-bok.jpg',600,309) ) |
| --- | Do wyboru są dwie wersje wyposażenia: fiesta oraz ambiente. Obie wersje mają w standardzie poduszkę kierowcy o dwóch stopniach napełniania, wspomaganie kierownicy i parę drobiazgów, nie przesądzających o funkcjonalności auta. Wersja ambiente ma dodatkowo poduszkę powietrzną pasażera, boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne, elektryczną regulację szyb przednich, centralny zamek i regulację wysokości siedzenia kierowcy. Szczególną uwagę zwraca bogate wyposażenie poprawiające poziom bezpieczeństwa. ...Tym bardziej dziwi, że ABS trzeba zamawiać dodatkowo. Przyjmując argumenty ekonomiczne, z żalem przyjmujemy do wiadomości, że racje księgowych popsuły efekt pracy konstruktorów.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/236/fiesta-tablica.jpg',600,345) ) |
| --- | Nadwozie Fiesty jest o 100% sztywniejsze niż w poprzedniej wersji. Właściwości jezdne zasługują na najwyższe pochwały. Jeśli chodzi o trzymanie się drogi, to Ford Fiesta jest równie dobry co powszechnie chwalony Ford Focus. Fiesta ma największy rozstaw kół i osi w swojej klasie. Efekt jest taki, że samochód nie podskakuje na nierównościach i nie wychyla się na zakrętach.

d1dnbr7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/236/fiesta-bok-tyl.jpg',600,373) ) |
| --- | Drobne mankamenty Forda Fiesty, jak brak podnóżka dla lewej stopy kierowcy czy uchwytu dla pasażera siedzącego z przodu wiele nie zmieniają w naszej pozytywnej ocenie tego auta. Smuci raczej fakt, że Fiesta wchodzi na polski rynek o kilka miesięcy później niż w Zachodniej Europie, w dodatku ze starszym silnikiem benzynowym i uboższym wyposażeniem. Ale cóż, my też jesteśmy nieco ubożsi niż nasi zachodni sąsiedzi. W Niemczech za Fiestę trzeba zapłacić 11,5 tys euro (ponad 46 tys zł.), a w Polsce model podstawowy kosztuje 35900 zł.

d1dnbr7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dnbr7
Więcej tematów