Fiesta goni Golfa
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, bazując na danych analitycznej firmy JATO Dynamics wskazuje na coraz ostrzejszą walkę o prymat na europejskim rynku motoryzacyjnym.
Liderem jak łatwo się domyślić pozostaje Volkswagen Golf choć jego przewaga jest coraz mniej przekonywająca. Wpływ na taki stan rzeczy ma sytuacja w ojczyźnie Golfa. W Niemczech kompakt generuje prawie połowę łącznej sprzedaży na Starym Kontynencie. Dzieje się tak przy stałym wzroście sprzedaży najgroźniejszego rywala kompaktowego VW - Forda Fiesty. W ujęciu ilościowym, modele oddziela od siebie zaledwie 4 737 szt. (luty 2009: 9 764 egz.), podaje IBRM Samar.
Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych marek w Europie, zarówno w lutym jak i od początku roku wygląda identycznie: - Volkswagen: luty - 110 436 szt. (-0,4 proc.), styczeń-luty - 232 950 szt. (+7,7 proc.), Renault: odpowiednio - 91 698 (+28,8 proc.) i 189 902 (+43,1 proc.), Ford: 83 431 (+1,8 proc.) i 178 456 (+3,9 proc.), Peugeot: 79 268 (+19,2 proc.) i 160 565 (+20 proc.), Fiat: 73 133 (+4,3 proc.) i 154 037 (+13,1 proc.), Citroen: 68 591 (+18,7 proc.) i 137 764 (+17 proc.), Opel/Vauxhall: 66 354 (-5,1 proc.) i 134 851 (-0,6 proc.), Toyota: 44 837 (-15,8 proc.) i 102 788 (-0,4 proc.) oraz Audi: 40 735 (-5,9 proc.) i 86 941 (-2,9 proc.), BMW: 36 516 (+7,5 proc.), 74 336 (+3,7 proc.).
Czołówka najpopularniejszych modeli w Europie od początku roku to: Volkswagen Golf (77 206, +5,4 proc.), Ford Fiesta (71 696, +17,9 proc.), Renault Clio (59 603, +71,7 proc.), Volkswagen Polo (57 985, +51 proc.), Fiat Punto (54 272, +52 proc.), Peugeot 207 (50 232, -1,9 proc.), Opel/Vauxhall Corsa (44 213, +10,6 proc.), Fiat Panda (44 110, +14,4 proc.), Renault Megane (41 565, +49,4 proc.), Opel/Vauxhall Astra (40 228, +24,8 proc.).
[
]( http://wnp.pl )