Trwa ładowanie...
18-01-2013 15:07

Fiat trzecią marką w Polsce

Fiat trzecią marką w PolsceŹródło: zdjęcie producenta
d18tafa
d18tafa

Fiat jest trzecią najmocniejszą marką pod względem sprzedaży w Polsce. W 2012 r. nabywców nalazło 25 471 samochodów koncernu.

Z tej liczby Fiatów sprzedano 12 880 sztuk, Fiatów Professional - 9 232 sztuk, Alfa Romeo - 1 458 sztuk, Jeepów - 1 006 sztuk, Lancii - 843 sztuki zaś Abarth - 52 egzemplarze.

Największą dynamikę zanotowała Lancia (wzrost o 90,3 proc.). Powodzeniem klientów cieszyły się takie modele marki jak Voyager (wzrost o 352,9 proc.) czy Ypsilon (wzrost o 146,6 proc.). Większe zainteresowanie wzbudziły auta Jeep (wzrost o 77,4 proc.), w szczególności modele Compass (wzrost o 120 proc.) i Grand Cherokee (wzrost o 94,9 proc.).

Mniejszym zainteresowaniem niż w 2011 r. cieszyły się Alfa Romeo (spadek o 5,8 proc.) oraz Fiat (spadek o 27,1 proc.). Wzrost zanotowały pojedyncze modele, takie jak Alfa Romeo Giulietta (16,9 proc.) czy Fiat Freemont (188,4 proc.).

d18tafa

Pozycję lidera na polskim rynku udało się utrzymać marce Fiat Professional. Udział w rynku wyniósł 24 proc. Najwięcej sprzedano Fiatów Ducato (4 973 sztuki, wzrost o 15,3 proc.) i Fiorino (1 319 sztuk, wzrost o 2,5 proc.). Praktycznie ten sam poziom sprzedaży co w 2011 r. zachowały modele Doblo i Panda Van.

Warto wspomnieć że Ducato jest również najczęściej kupowanym samochodem dostawczym w Polsce. Jego udział w segmencie wynosi 13 proc.

Źródło: Fiat

ll/moto.wp.pl

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj