Fiat trzecią marką w Polsce
Fiat jest trzecią najmocniejszą marką pod względem sprzedaży w Polsce. W 2012 r. nabywców nalazło 25 471 samochodów koncernu.
Z tej liczby Fiatów sprzedano 12 880 sztuk, Fiatów Professional - 9 232 sztuk, Alfa Romeo - 1 458 sztuk, Jeepów - 1 006 sztuk, Lancii - 843 sztuki zaś Abarth - 52 egzemplarze.
Największą dynamikę zanotowała Lancia (wzrost o 90,3 proc.). Powodzeniem klientów cieszyły się takie modele marki jak Voyager (wzrost o 352,9 proc.) czy Ypsilon (wzrost o 146,6 proc.). Większe zainteresowanie wzbudziły auta Jeep (wzrost o 77,4 proc.), w szczególności modele Compass (wzrost o 120 proc.) i Grand Cherokee (wzrost o 94,9 proc.).
Mniejszym zainteresowaniem niż w 2011 r. cieszyły się Alfa Romeo (spadek o 5,8 proc.) oraz Fiat (spadek o 27,1 proc.). Wzrost zanotowały pojedyncze modele, takie jak Alfa Romeo Giulietta (16,9 proc.) czy Fiat Freemont (188,4 proc.).
Pozycję lidera na polskim rynku udało się utrzymać marce Fiat Professional. Udział w rynku wyniósł 24 proc. Najwięcej sprzedano Fiatów Ducato (4 973 sztuki, wzrost o 15,3 proc.) i Fiorino (1 319 sztuk, wzrost o 2,5 proc.). Praktycznie ten sam poziom sprzedaży co w 2011 r. zachowały modele Doblo i Panda Van.
Warto wspomnieć że Ducato jest również najczęściej kupowanym samochodem dostawczym w Polsce. Jego udział w segmencie wynosi 13 proc.
Źródło: Fiat
ll/moto.wp.pl