Trwa ładowanie...
10-10-2005 11:13

Fiat Stilo Multi Wagon - nietypowy "Włoch"

Fiat Stilo Multi Wagon - nietypowy "Włoch"
d3elgah
d3elgah

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/981/stilo-mw-01.jpg',600,400) ) |
| --- | Samochody Fiata cieszą się w Polsce niezwykłą popularnością – jest to rezultat wieloletniej obecności włoskiej firmy na polskim rynku oraz oferty, która spełnia oczekiwania polskich kierowców. Lokomotywami sprzedaży są co prawda modele nie mające silnej konkurencji – Seicento i Uno, jednak nawet mające silnych rywali Punto sprzedaje się całkiem nieźle. Na tym tle popularność kompaktowego Stilo, tak w Polsce, jak i w Europie, wygląda dosyć mizernie. Rzecz o tyle niepokojąca, że Stilo jest zwiastunem zupełnie nowej strategii produktowej Fiata. Czyżby nowe modele nie były wystarczająco dobre aby stawić czoła konkurencji? Przekonajmy się na przykładzie Fiata Stilo Multi Wagon będącego najnowszą odmianą nadwoziową włoskiego kompaktu.

Nadwozie Stilo Multiwagon nie każdemu musi przypaść do gustu – jest wysokie, zwarte, chciałoby się powiedzieć muskularne – jednak tak właśnie wygląda większość nowych samochodów w tej klasie. Nie jest tajemnicą, że takie właśnie proporcje karoserii pozwalają wygospodarować największą ilość miejsca dla pasażerów i bagażu. Podróżujący Multiwagonem na pewno nie mogą narzekać na ciasnotę i mało funkcjonalne wnętrze – Stilo MW jest jednym z najbardziej pakownych kombi w segmencie C – pojemność bagażnika wynosząca 510 l, po złożeniu siedzeń wzrasta do 1480 l. Cechy świadczące o funkcjonalności Stilo można by mnożyć: podłoga bagażnika jest niemal idealnie płaska, kanapa składa się jednym ruchem ręki bez konieczności demontażu zagłówków, krawędź załadunku znajduje się tylko pół metra nad ziemią a samochód jest wyposażony w liczne schowki, a szybę w tylnej klapie można otworzyć bez otwierania klapy – słowem idealne auto dla większej rodziny, która często podróżuje w pełnym składzie.

d3elgah

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/981/stilo-mw-02.jpg',600,400) ) |
| --- | Auto, które testowaliśmy wyposażono w silnik o pojemności 1.8l i mocy133 KM przy 6400 obr./min. Trzeba przyznać, że byliśmy trochę rozczarowani nie tyle mocą silnika co jej dostępnością – jeżeli chcemy jeździć naprawdę dynamicznie to musimy utrzymywać silnik na najwyższych obrotach. Nie każdy preferuje taki styl jazdy, poza tym należy przygotować się na częste wizyty na stacji benzynowej. My doradzalibyśmy kupno Stlio Multiwagon w wersji napędzanej bardzo nowoczesnymi silnikami diesla. Nawet słabsza jednostka o mocy 80 KM zapewnia dzięki wysokiej wartości momentu obrotowego (196 Nm przy 1500 obr/min) niezłą dynamikę przy znacznej oszczędności paliwa.
Zawieszenie Stilo jest przeciętne – trochę twardsze od hatchbacka, ale mimo to nie zapewnia wzorowych właściwości jezdnych. Słowem, podzespoły mechaniczne auta nie wyróżniają się niczym szczególnym – trochę szkoda - przecież pojazdy włoskie zawsze słynęły z dynamicznych silników i wyróżniających się sportowym charakterem zawieszeń.

Podobała się nam za to estetyka wnętrza nowego Fiata. Większość materiałów wykończeniowych zapożyczono z siostrzanej Alfy Romeo. Wspomnieć też należy o wysokim poziomie bezpieczeństwa, jaki zapewnia Stilo w każdej wersji nadwozia, również Multiwagon.
Testowane auto w wersji 1.8 Dynamic kosztuje ponad 68 tys zł, co wydaje się ceną zdecydowanie wysoką - nawet jeśli zważyć na bardzo bogate wyposażenie. My zdecydowanie polecalibyśmy najtańszą wersję Stilo MW. Auto z silnikiem 1,6 (103 KM przy 5750 obr/min) zapewnia umiarkowane osiągi, ale za to płacąc niespełna 55 tys mamy jeden z największych samochodów kompaktowych w wersji kombi. Dopłacać warto, ale naszym zdaniem nie do wersji benzynowej 1,8, a dieslowskiej 1.9 JTD. Wersja 80 KM kosztuje od 59 tys zł., zaś 115 KM od 68 tys.

d3elgah
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3elgah
Więcej tematów