Trwa ładowanie...
19-01-2007 10:24

Fiat Sedici 1.9 Multijet – pierwsza jazda

Fiat Sedici 1.9 Multijet – pierwsza jazda
d2xqs7l
d2xqs7l
Fiat dość późno zaczął się interesować segmentem SUV, ale szybko nadrabia zaległości i już niedługo będą się pojawiać kolejne tego typu konstrukcje. Nazwa nowego Fiata nie jest przypadkowa - Sedici to po włosku szesnaście, czyli 4x4. Samochód powstał we współpracy z Suzuki i podobnie jak SX4 produkowany jest na Węgrzech.

Nadwozie

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11611/fiat-sedici-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Nowy Fiat wygląda bojowo. Ma duży prześwit, wokół całego samochodu zamontowano szerokie listwy z plastiku sprawiające wrażenie masywności i solidności. Ten obraz dopełniają metalowe osłony na przednim i tylnym zderzaku, które oczywiście wykonane są z plastiku. W zasadzie nadwozia Fiata i Suzuki różnią się tylko detalami, charakterystycznymi dla każdej z marek. Natomiast wnętrza są praktycznie identyczna, jeśli nie brać pod uwagę innego logo na kierownicy.
Deska rozdzielcza, jak i całe wnętrze bardziej przypomina modele japońskiej firmy. Wykonana jest z twardych, ale jakościowo dobrych materiałów.
Kierowca i pasażer z przodu mają miejsca pod dostatkiem. Podobnie jest z tyłu, ale pod warunkiem, że przednie fotele nie są maksymalnie odsunięte do tyłu. W innym przypadku ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie drastycznie spada. Na szczęście nad głową jest go zawsze pod dostatkiem.
Bagażnik nie zachwyca pojemnością, bo oferuje zaledwie 270 litrów.

d2xqs7l

Silnik

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11611/fiat-sedici-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Fiat Sedici dostępny jest na naszym rynku z dwoma silnikami. Benzynowy 1.6 l/ 107 KM jest konstrukcją Suzuki i współpracuje z 5-biegową skrzynią mechaniczną. Natomiast wysokoprężny to konstrukcja Fiata. Silnik 1.9 Multijet osiąga moc 120 KM i powinien spalać średnio 6,6 l/100 km.

Wrażenia z jazdy

Do pierwszych jazd testowych Fiat przygotował samochody z silnikiem wysokoprężnym. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11611/fiat-sedici-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Duży zapas mocy i spory moment obrotowy sprawiają, że Sedici bardzo żwawo reaguje na pedał gazu, a 6-biegowa skrzynia zapewnia niski hałas nawet przy wyższych prędkościach. Zawieszenie jest sztywno zestrojone, co odbija się na komforcie jazdy po drogach o niezbyt dobrej jakości. Natomiast zawieszenie to pokazuje swoje plusy podczas jazdy w terenie. Sedici zachowuje się poprawnie, nie ma tendencji do „bujania nadwozia” i można całkiem sprawnie pokonywać bezdroża, bo posiada prześwit 19 cm. Należy jednak pamiętać, że nie jest to „terenówka”, więc nie posiada reduktorów i blokad, więc wjazd w trudny teren może szybko zakończyć nasza podróż.
Układ napędowy ma trzy tryby pracy, które zmieniamy przyciskiem na tunelu obok hamulca ręcznego. 2WD – oznacza napęd na przednie koła, 4WD AUTO – napęd na tylną oś jest dołączany automatycznie przez sprzęgło elektromagnetyczne, jeśli nastąpi poślizg przedniej osi i 4WD LOCK – napęd stale przekazywany na obie osie w proporcji 50/50. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11611/fiat-sedici-4-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Funkcja ta jest aktywna tylko do prędkości 60 km/h.

d2xqs7l

Warto dodać, że szystkie wersje Sedici są oferowane z napędem 4x4.

Na naszym rynku dostępne są natomiast dwie wersje wyposażenia: Dynamic i Emotion. Podstawowy model 1.6 Dynamic kosztuje 57 900 zł, a 1.9 Multijet Dynamic – 72 900 zł.

Rodzaj silnika Wysokoprężny
Liczba cylindrów/zaworów 4/8
Pojemność skokowa (cm3 ) 1910
Moc maksymalna (KM przy obr/min) 120/4000
Maks. moment (Nm przy obr/min) 280/2050
Rozpędzanie 0 – 100 km/h (s) 11,2
Prędkość maksymalna (km/h) 180
Zużycie paliwa: miasto/trasa/średnie (dm3 /100 km) 8,1/5,7/6,6
Pojemność bagażnika (l) 270
Długość/szerokość/wysokość (cm) 411/175/162
Rozstaw osi (cm) 250
Cena (zł) 77 900

Wyposażenie Fiat Sedici 1.9 Multijet Emotion
| Relingi | S |
| --- | --- |
| Skórzana kierownica | S |
| Felgi z lekkich stopów | S |
| Światła przeciwmgielne | S |
| Szyby i lusterka sterowane elektrycznie | S |
| Radio CD sterowany z kierownicy | S |
| ABS | S |
| ESP | - |
| Poduszki powietrzne | 6 |
| Centralny zamek sterowany pilotem | S |
| Wspomaganie kierownicy | S | S – wyposażenie standardowe

d2xqs7l

Autor: Grzegorz Burda

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj