Fiat Panda: nowe odmiany terenowe oraz na paliwa alternatywne
Trzecia generacja Pandy rozszerza swoją gamę o nowe odmiany - 4x4, Trekking, NaturalPower oraz EasyPower. Producent zapowiada, że mają one być stworzone nie tylko dla lubiących wyprawy w teren, ale też dla "mieszczuchów".
Panda 4x4 jest jedynym czteronapędowcem w segmencie A. Jej wymiary to 3,68 / 1,67/ 1,60 m. Z zewnątrz charakteryzuje się liniami geometrycznymi na zderzakach, aluminiowymi wstawkami oraz nową pokrywą chłodnicy, zaś w środku znajdziemy duży schowek oraz fotele o specjalnej konstrukcji. Standardowe wyposażenie obejmuje systemy ESC oraz ELD, który zapewnia dodatkową pomoc podczas jazdy po śliskiej nawierzchni. Do wyboru są dwa silniki - 85-konny TwinAir o pojemności 0,9 l oraz wysokoprężny 1,3 o mocy 75 KM.
Odmiana Trekking znajduje się pośrodku wersji 4x4 oraz "standardowej". Skierowana jest dla tych którzy głównie poruszają się po mieście lecz chcą też podróżować bezpiecznie po nawierzchniach o słabej przyczepności. Posiada napęd na przednie koła oraz szereg technologii poprawiających zachowanie auta w trudnych warunkach. Do znanych z 4x4 jednostek napędowych dołącza też 80-konny TwinAir Turbo Natural Power napędzany metanem.
W wersji EasyPower postawiono przede wszystkim na ekonomię. Auto posiada instalację LPG, na której można pokonać do 350 km w cyklu miejskim. Podczas jazdy na benzynie samochód napędzany przez silnik 1,2 (69 KM) spala średnio 6,6 l/100 km.
Ostatnią nowością w ofercie Pandy jest odmiana "Natural Power". Napędzany metanem samochód ma zasięg 340 km zaś jego spalanie wynosi w cyklu mieszanym 3,1 kg paliwa/100 km. Pod maską pracuje 80-konny silnik 0,9 Turbo TwinAir. Auto będzie dostępne w konfiguracji cztero lub pięcioosobowej oraz w trzech wersjach wyposażenia.
/ll