Fiat Panda Cross: uterenowiony maluch
Fiat Panda to małe miejskie auto, które już w swojej pierwszej odsłonie z lat 80. miało uterenowioną wersję 4x4. Również druga i trzecia generacje otrzymały napęd na cztery koła. Teraz przyszedł czas na dalsze modyfikacje. W Genewie zadebiutuje Panda Cross, która oprócz napędu 4x4 będzie dodatkowo podniesiona i otrzyma nowy pakiet stylistyczny.
Panda Cross w standardzie będzie wyposażona w napęd na cztery koła i elektroniczną blokadę dyferencjału. Przyhamowanie kół tracących przyczepność możliwe będzie przy prędkości do 50 km/h. W trybie automatycznym komputer będzie sam decydował o rozdziale mocy pomiędzy osie. Trzeci tryb pracy zostanie dostosowany do zjazdu ze wzniesienia.
Uterenowiony Fiat będzie dostępny z dwoma jednostkami napędowymi. Pierwszą z nich jest diesel MultiJet o pojemności 1,3 l, którego moc wzrosła do 80 KM. Mocniejszy również będzie dwucylindrowy silnik TwinAir Turbo 0,9 l i w nowym modelu osiąga on 90 KM. Oba silniki współpracują z 6-biegową przekładnią manualną. Nowy model ma większy prześwit niż standardowa Panda 4x4. Wynosi on 16 cm w przypadku diesla i 15 cm przy silniku benzynowym. Kąt natarcia wynosi 24 stopnie, a kąt zejścia to 33 stopnie.
Panda Cross wyróżnia się za sprawą specjalnego pakietu stylistycznego. Dzięki czarnym i srebrnym plastikom, nowa odmiana wygląda bardziej muskularnie i bojowo. Fiat nie zaprezentował zdjęć wnętrza, ale zapowiedział, że również tam zaszły zmiany. Panda Cross trafi do sprzedaży jesienią 2014 roku.