Fiat Panda 4x4 debiutuje na polskim rynku
Fiat Panda z napędem 4x4 wjeżdża do polskich salonów. Jest to jedyne czteronapędowe auto w segmencie aut miejskich.
Model jest bogato wyposażony. W standardzie klient otrzyma terenową stylistykę, klimatyzację, system audio, elektroniczną blokadę dyferencjału, poduszki i kurtyny powietrzne, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby przednie i lusterka, 15-calowe felgi ze stopów lekkich, komputer pokładowy system Start&Stop czy światła do jazdy dziennej.
Pod maską samochodu pracuje produkowany w Polsce silnik 1,3 MultiJet II generujący moc 75 KM. Prędkość maksymalna wynosi 159 km/h natomiast przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 14,5 s. W cyklu miejskim samochód spala 5 litrów paliwa, zaś na trasie - 4,6 l/100 km.
Pięciodrzwiowa Panda ma wymiary 3,68 x 1,67 x 1,6 m. Rozstaw osi wynosi 2,3 m, natomiast rozstaw kół przednich i tylnych odpowiednio 1,41 i 1,40 m. Kąt najazdu wynosi 210, kąt zejścia - 360 zaś kąt rampowy - 200.
Napęd 4WD obejmuje dwa mechanizmy różnicowe oraz elektroniczne sprzęgło międzyosiowe. Jest to system stałego napędu na 4 koła ze sterownikiem elektronicznym, który w sposób płynny i proporcjonalny rozdziela moc napędu na oś przednią i tylną w zależności od warunków trakcyjnych nadwozia.
W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona z przodu oraz układ półzależny z wykorzystaniem belki skrętnej z tyłu, specjalnie skalibrowane do napędu 4x4. Obecne zawieszenie kół tylnych jest lżejsze wagowo niż trójkątne wahacze wleczone stosowane w Pandzie poprzedniej generacji.
Źródło: Fiat
ll/moto.wp.pl