Trwa ładowanie...
18-04-2011 10:51

Fiat: koniec kompaktowych hatchbacków

Fiat: koniec kompaktowych hatchbackówŹródło: zdjęcie producenta
d39vxfq
d39vxfq

Fiat zdecydował się na zmianę strategii i nie zamierza już sprzedawać typowego hatchbacka w segmencie samochodów kompaktowych. Następca modelu Bravo będzie crossoverem.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Dyrektor generalny Fiata, Sergio Marchionne, ogłosił, że przyszły konkurent Volkswagena Golfa, najlepiej sprzedającego się samochodu w Europie, nie będzie klasycznym hatchbackiem. Wynika to z wyjątkowo słabej sprzedaży modelu Bravo. Automotive News Europe informuje, że włoski producent planował sprzedawać 120 000 egzemplarzy rocznie, natomiast osiągnięte wyniki to 95 292 samochodów w pierwszym pełnym roku sprzedaży (2008), a tylko 44 850 w 2010. Jak kiepskie są to wyniki? Dla porównania zaplanowana jako niszowa Skoda Yeti osiągnęła poziom 47 003 aut, a mało popularna na Starym Kontynencie Toyota Prius - 42 816. Dodatkowo włoska firma twierdzi, że tak niski poziom sprzedaży przynosi straty.

Fiat postanowił wziąć przykład z konkurencji. Gdy Nissan miał duże problemy ze sprzedażą Almery postanowił zastąpić ją samochodem innego typu. Przypominający kształtem SUV-y Qashqai uplasował się na piątym miejscu wśród kompaktów z prawie pięciokrotnie lepszym wynikiem sprzedaży niż Fiat, a pokonując na przykład popularną Skodę Octavię. Włosi postanowili spróbować tej samej taktyki i już zapowiedzieli, że następny kompakt będzie crossoverem, gdyż na polu typowych hatchbacków nie mają większych szans w konkurowaniu z Golfem.

sj

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj