Fiat Freemont Cross: nowa wersja wyposażeniowa
Freemont był jednym z pierwszych owoców przejęcia Chryslera przez Fiata. Amerykański Dodge Journey otrzymał włoskie logo i na europejskim rynku walczy o klientów poszukujących przestronnego SUV-a. Teraz do oferty dołącza odmiana Cross, która otrzymała bardziej „terenowy” wygląd.
Nowa wersja Freemonta wyróżnia się przede wszystkim czarnymi zderzakami z chromowanymi stawkami, progami, kolorem grilla i relingów dachowych. Wyglądu zewnętrznego dopełniają matowe 19-calowe felgi. We wnętrzu odmiana Cross otrzymała skórzane siedzenia ze sportowymi wstawkami siatkowymi i popielatymi przeszyciami zdobiącymi także oraz panele drzwiowe.
Freemont Cross wyposażony jest w silnik wysokoprężny 2,0 MultiJet II 140 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub 2,0 MultiJet II 170 KM z przekładnią manualną dla wersji z napędem na jedną oś. Odmiana 4x4 posiada mocniejszego diesla współpracującego z 6-stopniową przekładnią automatyczną.
W skład bogatego wyposażenia standardowego Freemonta w wersji Cross wchodzi systemem infotainment najnowszej generacji. Obejmuje on 8,4-calowy ekran dotykowy nawigacji GPS i kamery cofania, odtwarzacz CD/DVD z gniazdem na karty pamięci SD, moduł łączności Bluetooth oraz system audio Alpine klasy Premium ze wzmacniaczem o mocy 368 W, sześcioma głośnikami i subwooferem. 10-pozycyjny (6+4) fotel kierowcy ustawiany jest elektrycznie, siedzisko fotela przedniego pasażera kryje pod spodem skrytkę, a oparcie można odchylić płasko do przodu, tworząc podręczny stolik dla kierowcy. Drugi i trzeci rząd siedzeń składa się w podłodze, tworząc niemal 1,5 m3 objętości ładunkowej. W drugim rzędzie siedzeń przewidziano ponadto zintegrowane siedziska podwyższające do przewozu dzieci o wadze 15-36 kg bez konieczności montowania fotelika dziecięcego
Aktywny system napędu AWD typu wyposażony jest w elektroniczny moduł sterujący, który na podstawie wskazań czujników określających trakcję kół decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. System aktywuje się na podłożach o niepewnej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając w danych warunkach maksimum trakcji. Napęd kół tylnych jest automatycznie załączany także i na suchej nawierzchni w przedziale prędkości 40-100 km/h. Kluczową rolę odgrywa tu elektroniczny zespół sprzęgający (ECC), który działa tylko w razie potrzeby, ograniczając tym samym zużycie paliwa.