Trwa ładowanie...
15-06-2010 12:16

FIAT + Chrysler = LANCIA

FIAT + Chrysler = LANCIAŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

O sojuszu grupy Fiat i amerykańskiego Chryslera wiadomo od dawna. Dyrektor Generalny Grupy Fiat, Sergio Marchionne tak skomentował ten historyczny fakt: - _ Nasza praca dopiero się rozpoczęła. Wraz z naszymi nowymi partnerami z Chryslera będziemy pracować na rzecz podniesienia wartości ogromnego potencjału tego sojuszu. _

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W Kielcach dyrektor handlowy Fiat Auto Poland Wojciech Masalski i Dyrektor Zarządzający Chrysler Polska Maciej Ratyński zdradzili więcej na temat tego największego motoryzacyjnego Aliansu.

  1. Nowe pojazdy które powstaną po przeprowadzeniu konsolidacji będą w Europie kontynentalnej nosiły nazwę Lancia. W Ameryce i na Wyspach Brytyjskich modele będą oferowane jako Chrysler.
  1. Nie będzie ujednolicenia stylistycznego sugerującego iż ten sam samochód ma podobać się Amerykanom i Europejczykom. Pojazdy produkowane będą z myślą o danym rynku i wymaganiach odbiorcy.
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)
  1. Potencjał technologiczny i specjalizacja obu koncernów spowoduje, że w Aliansie wykorzystane będą ze strony Fiata technologie Common rail , Multiair oraz budowa małych i średnich pojazdów, a ze strony Chryslera budowa dużych limuzyn, wersji Van, SUV i Pick up, jak również silników sześcio i ośmiocylindrowych, oraz hybryd.
  1. Zostaną też całkowicie zmienione materiały tapicerskie i wykończenie wnętrz samochodów amerykańskich, tak aby odpowiadały wymaganiom i gustom Europejczyków.
  1. Ścisła współpraca produkcyjna zacznie się w roku 2011, a plany zakładają, że do roku 2014 powstanie 34 nowych modeli, a 17 przejdzie gruntowne modernizacje.
d4jdngl

Interesująca była też odpowiedź na pytanie jednego z dziennikarzy: - _ Czy Fiat ma plan B, gdyby zakładany projekt się nie powiódł? _ Dyrektor Masalski odpowiedział wówczas: - _ Pytany kilka lat temu o plan B odnośnie przyszłości rozwoju modelowego firmy Fiat, pan Marchionne odpowiedział, że plan B nie istnieje. Okazało się, że faktycznie był zbędny. Teraz plan B również będzie zbędny. _

Zważywszy, że podobną sytuację mieliśmy z przejęciem przez Chevroleta koreańskiego Daewoo, co zakończyło się sukcesem, można przypuszczać, że Alians Chryslera z Fiatem ma większe szanse powodzenia niż z niemieckim Daimlerem.

Bogusław Korzeniowski

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj