Od 22 lutego obowiązują nowe, niższe ceny na model Fiat Bravo. W zależności od wersji obniżka wynosi od 1,5% do 5%. Podstawowa wersja Bravo to teraz wydatek 47 990 zł (wcześniej 49 990 zł).
Kolejną godną uwagi zmianą w gamie Fiata Bravo jest wprowadzenie do oferty nowoczesnego i przyjaznego dla środowiska naturalnego silnika wysokoprężnego1.6 Multijet 16v. Jednostka dostępna jest w dwóch wersjach o mocy 105 KM oraz 120 KM. W wersji o mocy 120 KM wyposażony jest standardowo w filtr cząstek stałych (DPF).
Silnik ten to idealne rozwiązanie dla tych, którzy szukają kompromisu pomiędzy poszanowaniem naturalnego środowiska, a niskimi kosztami eksploatacji, bez rezygnowania z mocy, elastyczności i przyjemności w prowadzeniu samochodu. Nowy silnik Bravo standardowo współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów. Dzięki temu daje większy komfort podróżowania i mniejsze spalanie zwłaszcza przy wyższych prędkościach.
Silnik ten, w porównaniu z 1,9 litrową jednostką o mocy 120 KM oferuje:
- większą elastyczność (osiąga wyższy moment obrotowy przy mniejszych obrotach),
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się tylko w ciągu 10,5 sekund, podczas gdy przyspieszenie 80-120 km/h na 5-tym biegu w mniej niż 4 sekundy (dla silnika 1.6 Multijet 16V 120 KM),
- niższe zużycie paliwa przy tej samej mocy,
- większy komfort akustyczny i wyeliminowanie drgań przekazywanych z silnika do wnętrza samochodu.
Fiat Bravo z silnikiem 1.6 Multijet bije rekordy w swojej kategorii:
- jest pierwszym samochodem oferującym silniki przystosowane do Euro-5, surowej normy dotyczącej emisji spalin, z dużym wyprzedzeniem w stosunku do wejścia w życie ich obowiązywania; silnik może też pochwalić się najniższą emisją węglowodorów i tlenków azotu HCNOx w swojej kategorii,
- jest jednym z niewielu samochodów tego segmentu o tej mocy z manualną skrzynią 6-biegową (dla obu wersji 105 i 120 KM),
- posiada najwyższy moment obrotowy (w stosunku do pojemności silnika), w silnikach o mocy do 200 KM,
- osiąga maksymalny moment obrotowy przy najniższych możliwych obrotach: aż 290 Nm oraz 300 Nm w wersjach 105 KM oraz 120 KM przy 1500 o/m. Dzięki temu całkowicie została wyeliminowana „turbodziura”,
- jest jedynym samochodem tej klasy, gdzie przeglądy okresowe dokonuje się co 35 000 km. Pozwala to na ograniczenie o 25% kosztów związanych z jego eksploatacją.
Nowy silnik Diesla 1.6 Multijet 16v produkowany jest przez FPT (Fiat Powertrain Technologies) - nowy dział Grupy Fiat, gdzie mają miejsce wszelkie innowacyjne działania, badania, projekty oraz produkcja silników do różnych celów: od samochodów do pojazdów przemysłowych, łodzi i maszyn rolniczych. Ponad 40 patentów uzyskanych co roku potwierdza jakość i powagę pracy specjalistów z FPT.
Źródło: Samar, Fiat Auto Poland