Fiat 600/Seicento w Muzeum Techniki
14 grudnia w Muzeum Techniki w Warszawie miała miejsce uroczystość przekazania do zbiorów muzeum jednego z ostatnich wyprodukowanych w Tychach Fiatów 600. Kluczyki od modelu w kolorze "czerwony metalik" dyrektorowi Muzeum, Jerzemu Jasiukowi przekazał prezes zarządu Fiat Auto Poland, Enrico Pavoni, wspólnie z dyrektorem handlowym Fiat Auto Poland, Wojciechem Masalskim.
Przyjmując kluczyki dyrektor muzeum zauważył, że motoryzacja w Polsce jest nierozerwalnie związana z Fiatem, czego dowodzą stojące przy wejściu przedwojenny 508 Balilla i "Maluch", który zmotoryzował nasz kraj.
Wcześniejsze przekazanie do muzeum jednego z ostatnich wyprodukowanych samochodów Fiat 126 i wtorkowe przekazanie Fiata 600 jest według dyrektora Jasiuka doskonałą lekcją poglądową na temat rozwoju polskiej motoryzacji. Nie wykluczył także, że w najbliższym czasie opracowana zostanie specjalna wystawa, poświęcona Fiat Auto Poland.
Podarowany Fiat 600 to wersja Classic, wyposażona w silnik Fire 1,1 MPI o mocy 54 KM. To po Fiacie 126p drugi samochód podarowany przez Fiat Auto Poland, który wzbogaca zbiory Muzeum Techniki w Warszawie.
Przypomnijmy, że tyski zakład Fiat Auto Poland rozpoczął produkcję Fiata 600/Seicento pod koniec 1997 r. W ciągu minionych kilkunastu lat z linii montażowych zjechało ich 1 328 973 szt., z tego na rynek krajowy 289 302 szt., a na eksport 1 039 671 szt.
Fiat 600/Seicento był liderem w swoim segmencie pod względem ilości sprzedawanych sztuk, zarówno na rynku krajowym, jak i w Europie. Był dostępny m.in. z półautomatyczną skrzynią biegów Citymatic, w wersji elektrycznej Elektra, w limitowanej serii Schumacher. Do historii sportów samochodowych przeszły Puchary Fiata Seicento Sporting.
bk, mw