Fiat 600 już w salonach
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8584/600-fiat-01.jpeg',550,430) ) |
| --- | Fiat wprowadza właśnie na polski rynek limitowaną serią Seicento, która ma celebrować jubileusz półwiecza modelu 600. Czy pomysł jest jedynie chwytem marketingowym mającym zwiększyć sprzedaż niemłodego już modelu Seicento, czy rzeczywiście Fiat Seicento 600 jest ciekawą propozycją?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8584/600-fiat-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Model Fiat 600 opracowywany był od 1951 roku, a zadebiutował cztery lata później. Zaprojektowany przez inżyniera Dante Giacosa okazał się być strzałem w dziesiątkę. Był bowiem wyjątkowo tani, jak na rzeczywiste walory, które oferował pomimo małych rozmiarów. Niebagatelny był wówczas fakt, że „sześćsetka” odznaczała się bardzo prostą konstrukcją, dzięki czemu auto mogło być konserwowane i naprawiane dosłownie wszędzie. Ważka to była zaleta w czasach, gdy we Włoszech więcej było zakładów kowalskich, niż serwisów samochodowych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8584/600-fiat-seicento-02.jpeg',550,385) ) |
| --- | Wprowadzana właśnie do sprzedaży limitowana seria Seicento „Fiat 600” różni się technicznie od seryjnych egzemplarzy tego modelu. Nabywcy otrzymają to same, ale nie takie same auto. Producent zadbał bowiem o stylizację, która ma znacznie uatrakcyjnić Seicento. Po obu stronach montowanego z przodu loga umieszczono poziome chromowane paski – tak jak w autach sprzed półwiecza. Na pokrywie bagażnika umieszczono zaś napis „600”. Seria jubileuszowa wyróżnia się zderzakami, lusterkami zewnętrznymi, listwami bocznymi i kołpakami w kolorze kości słoniowej. Dwa pasy w tym samym kolorze biegną przez całą, niepokaźną zresztą, długość auta. Ta sama kolorystyka panuje we wnętrzu, gdzie znajdziemy dwubarwną tapicerkę oraz utrzymane w tej samej tonacji elementy deski rozdzielczej i wlotów powietrza. Seryjnie montowane są elektryczne podnośniki szyb i instalacja radiowa z dwoma głośnikami.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8584/600-fiat-seicento-04.jpeg',550,385) ) |
| --- | Na koniec najważniejsze, czyli ceny. Najtańsza wersja Fiat 600 Fresh kosztuje 22700 zł. Za wersję Actual zapłacić trzeba 25600 zł, zaś za najdroższą oznaczoną jako „600 50th” aż 27400 zł.