Fiat 500X: stylowo w teren
Fiat zaprezentował model 500X. Model należący coraz popularniejszej rodziny crossoverów ma szansę na sukces w miastach. Jego właściciel z pewnością nie będzie musiał obawiać się wysokich krawężników. A co z jazdą poza asfaltem? Po samochodach tego typu nie należy spodziewać się zbyt wiele, ale w tym przypadku mówimy o krewniaku Jeepa Renegade'a.
Zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Fiata pojazd posiada odniesienia do kultowej "pięćsetki" z lat 50-tych. Są nimi połączenie górnych, okrągłych reflektorów z dolnymi światłami dziennymi, zestaw "wąsy i logo" oraz przetłoczona na bokach maska. Linia zawiera się w niewielkich rozmiarach - długość auta to 4,25 m, szerokość 1,80 m a wysokość 1,6 m. Opada ona delikatnie ku przodowi, co ma podkreślić dynamikę oraz masywność. Projektanci zastosowali też spore drzwi, wydatny kształt łuków nadkoli oraz elementy off-roadowe - specjalny zderzak i płyta nadwozia.
Wnętrze zostało nakierowane ku kierowcy. Ma on do dyspozycji zestaw wskaźników podzielony na trzy okrągłe elementy, z których środkowy ma postać 3,5-calowego wyświetlacza TFT. Za sterowanie odpowiada sportowa kierownica z chromowanymi wstawkami i przyciskami sterowania radiem. Na konsoli centralnej znajduje się 5-calowy wyświetlacz nowego systemu Uconnect. Za jego pośrednictwem można korzystać z radia, mediów, telefonu, aplikacji, nawigacji i usług live.
W zależności od rynku Fiat 500X oferuje różnorodne połączenia silników, skrzyń biegów i napędów. Podczas wprowadzenia do sprzedaży dostępne będą motory 1,4 Turbo Multiair (140 KM), 1,6 MultiJet II (120 KM) oraz 2,0 MultiJet II (140 KM). W późniejszym czasie gama zostanie uzupełniona o "benzyniaki" 1,6 "E-torQ" (110 KM), 1,4 MultiAir2 (170 KM) oraz 2,4-litrowego MultiAir2 (187 KM). Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy 1,3 MultiJet II (95 KM) oraz 2,0 MultiJet (140 KM). Model będzie pierwszym Fiatem oferującym 9-stopniową skrzynię automatyczną.
W salonach pojawią się zarówno odmiany dwu-, jak i czteronapędowe. Cechą szczególną wersji 4x4 jest zastosowanie odłączania osi tylnej. Dostępny będzie też selektor jazdy „Mood Selector” który reaguje na silnik hamulce, układ kierowniczy oraz skrzynię biegów, oferując trzy różne tryby. W terenowych poziomach wyposażenia tryb All weather zastąpiono funkcją Traction, która przyspiesza przekazywanie momentu obrotowego na oś tylną.
Źródło: Fiat
ll/moto.wp.pl