Fiat 500L wchodzi na polski rynek
Podczas gdy "500" jest kompaktem przeznaczonym głównie dla osób młodych żyjących w zatłoczonym mieście to Fiat 500L jest już skierowany również dla rodziny. Litera "L" w jego oznaczeniu oznacza trzy wymiary nowej ideologii Fiata: Large (wielki, rozumiany jako funkcjonalność przestrzeń), Ligth (lekki, przyjazny dla środowiska i użytkownika) oraz Loft (wyznaczający nowe trendy).
Pomimo że 500L liczy 4,15 m długości jest w stanie pomieścić 5 osób o nawet "koszykarskim" wzroście". Model posiada największy indeks pojemności przestrzeni pasażerskiej w swoim segmencie - 3,17 m sześc. licząc łącznie przód i tył. Tylna kanapa z kolei przesuwa się wzdłużnie i składa w proporcji 60/40. Można ją również całkowicie odchylić do przodu, uzyskując płaską podłogę ładunkową. Nowy Fiat posiada 1 500 różnych konfiguracji wnętrza.
W momencie debiutu Fiat 500L będzie dostępny z trzema jednostkami napędowymi - dwoma benzynowymi (0,9 /105 KM oraz 1,4/95 KM) oraz jednym turbodieslowskim (1,3/85 KM). W aucie znajdziemy system multimedialny UConnect z ekranem dotykowym o przekątnej 5 cali, pozwalający zarządzać radioodbiornikiem, telefonem komórkowym, odtwarzaczem multimedialnym, iPodem lub smartfonem.
500L może poszczycić się 360-stopniowym oszkleniem karoserii, które potęguje wrażenie panowania nad drogą oraz umożliwia parkowanie w ciaśniejszych miejscach. Na dachu znajdziemy największe w tej kategorii pojazdów okno liczące 1,5 m kw.
Samochód produkowany jest w serbskich zakładach Fiata Kragujewac. Jak już wspominaliśmy, promocyjna cena auta rozpocznie się od 49 900 zł (1,4 Fresh) zaś najdroższą opcją jest 1,3 Lounge - od 76 990 zł. Producent przygotował dla różnych wersji różne dodatki w atrakcyjnej cenie.
/ll