Fiat 500L Living zdaje test podczas "Bosch Diesel Challenge"
Dobiegła końca pierwsza edycja "Bosch Diesel Challenge" - imprezy która miała udowodnić duże możliwości silników wysokoprężnych pod kątem osiągów i niskiego zużycia paliwa.
W przedsięwzięciu uczestniczyła flota Fiatów 500L Living 1,6 Multijet II (105 KM). Wyruszyły one 1 października z Mirafiori Motor Village w Turynie i po przejechaniu ok. 800 km następnego dnia dotarły do Motor Village Caffe w Paryżu. Startujące załogi pokonały dystans na ok. 27 litrach ON, co odpowiada zużyciu na poziomie 30 km/l. Jeszcze lepsze wyniki uzyskał zawodowy kierowca, który na tym samym odcinku zużył 20,9 l paliwa, co równe jest ponad 38 km/l.
Wyposażony w niewielką turbosprężarkę o stałej geometrii, pompę oleju o zmiennej wydajności oraz inteligentny alternator, silnik 1,6 Multijet II należy do drugiej generacji tych jednostek. Sekretem osiągów jest nowy układ zasilania wykorzystujący innowacyjne wtryskiwacze, zdolne do szybkiego i elastycznego podawania paliwa. Technologia Multijet II może sterować zwiększoną do 8 liczbą wtrysków paliwa na cykl dzięki nowemu serwozaworowi.
Uproszczono też konstrukcję wtryskiwacza i zredukowano liczbę komponentów o 40 proc. Nowe typy wtryskiwaczy dają możliwość dalszej optymalizacji procesów spalania paliwa poprzez kontrolę profilu czasowego dwóch kolejnych wtrysków głównych, a więc stałej modulacji zasilania cylindrów. Nie brakuje też systemu Start&Stop.
Źródło: Fiat
ll/moto.wp.pl