Fiat 126p (maluch): za ile można kupić obecnie kultowy samochód z dzieciństwa?

Dla wielu "maluch" był pierwszym samochodem w życiu, wielu wiąże z tym autem różne ciekawe historie czy rekordy. Wspomnienia są pozytywne lub negatywne, ale faktem jest, że aut z roku na rok ubywa, a te zadbane są coraz droższe. Za ile faktycznie można kupić Fiata 126p?

Maluch jest wciąż w cenie i jeśli jest w dobrym stanie, nie traci na wartości
Źródło zdjęć: © East News | Arkadiusz Ziolek/ East News.
Marcin Łobodziński

Aby odpowiedzieć na to pytanie zajrzeliśmy na popularne serwisy ogłoszeniowe. Poszukiwania odpowiedziały na wiele pytań. Na przykład: ile kosztuje najdroższy "maluch" na sprzedaż? Odpowiedź: 100 000 zł! Jednak ogłoszenie to jest wyłącznie eksperymentem trwającym już lata. Nie należy go traktować poważnie.

Drugi najdroższy Maluch kosztuje 69 900 zł. Ma być w stanie oryginalnym, idealnym i pochodzi z 1978 r., czyli z pierwszego okresu produkcji.

Bardziej realne, maksymalne ceny za ładnie zachowane auta to ok. 30 tys. zł. Bez problemu jednak kupicie "malucha" w cenie 15-20 tys. zł, z tą różnicą, że albo po odbudowie albo wersje mniej interesujące z punktu widzenia kolekcjonera. W tym przedziale mieszczą się już samochody po modyfikacjach, m.in. z obciętym dachem czy po tuningu.

Poniżej 15 tys. zł zwykle wystawia się auta utrzymane jeszcze dobrze, ale nie są to wypieszczone, odmalowane, wypolerowane sztuki. Nie oznacza to jednak, że nie warto – wręcz przeciwnie, często są to po prostu rozsądniej wycenione pojazdy.

Poniżej 10 tys. zł są już auta wymagające niedużych remontów, zwykle z powodu korozji, a za 5000 zł kupicie już samochody zwyczajnie brzydkie. Co też nie oznacza, że nie warto takich kupić. Zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na remont, a w przypadku "malucha" nie jest to ani duży wydatek, ani żaden problem.

Najniższe rynkowe ceny to ok. 1500-2000 zł. Są to zazwyczaj samochody uszkodzone, skorodowane lub naprawiane metodą „na drut”. Ich stan to zwykle: „pali, jeździ, OC, ważny przegląd”

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła