FIA przełoży wprowadzenie KERS?
Niewykluczone, że w obliczu ostatnich wypadków FIA przełoży o rok wprowadzenie systemów KERS. Obecnie na sezon 2009 do bolidów Formuły 1 szykowane są mechanizmy hybrydowe, które odzyskują energię kinetyczną wytwarzaną podczas hamowania. Z jej magazynowaniem wiążą się jednak ogromne niebezpieczeństwa - pisze Dziennik.
Większość ekip odzyskiwaną energię chce przechowywać w akumulatorach (tak jak w osobowych samochodach hybrydowych), ale zabawa przy nich wiąże się z ryzykiem zatrucia toksynami, porażenia prądem, poparzenia a nawet eksplozji. Warto pamiętać, że bolidy F1 poddawane są stałym, ogromnym przeciążeniom, wstrząsom i generują bardzo wysokie temperatury, stąd awarie baterii w trakcie jazdy są jeszcze bardziej prawdopodobne. Tak się dzieje podczas zwykłej jazdy, a w razie wypadku ryzyko tragedii może znacznie wzrosnąć.
"My kierowcy wolelibyśmy bolidy bez udziwnień, prostsze, czyli takie, które dają większą frajdę z jazdy" - powiedział Dziennikowi Robert Kubica.
_ Dziennik _