Trwa ładowanie...
11 października 2005, 11:58

Ferrari F430 Spider

Ferrari F430 Spider
d3in1y2
d3in1y2

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8434/f430-spider-2005-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Chwała Bogu Ferrari zdążyło przygotować wersję kabriolet swego modelu F430 zanim jeszcze na dobre nadeszła wiosna. Podobnie, jak coupe F430, Spider zaprojektowany został przez studio Pininfarina, jednak styliści w tym wypadku mieli stosunkowo mało do powiedzenia. Kluczowe dla ukształtowania bryły nie były kapryśne artystyczne wizje, a prawa aerodynamiki.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8434/f430-spider-2005-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Ferrari F430 Spider waży niewiele ponad półtora tony. Jego długość wynosi 4512 mm, zaś szerokość aż 1923 mm. Spider mierzy zaledwie 1234 mm wysokości, tyle, co duży siedzący pies. 43% ciężaru auta przypada na przednią oś, zaś – jak łatwo policzyć – 57% na tylną. Auto to musi móc mknąć z prędkością ponad 300 km/h – również ze złożonym dachem. Konstruktorzy zdecydowali się więc powiększyć tylny spojler.

d3in1y2

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8434/f430-spider-2005-03.jpeg',550,364) ) |
| --- | Jeśli chodzi o silnik, to F430 Spider dysponuje tym samym motorem, co Coupe. Osiem cylindrów w układzie V ma pojemność skokową 4,3 litra. Uzyskiwana moc maksymalna wynosi 483 KM, a maksymalny moment obrotowy 465 Nm. Na każdy litr pojemności silnika przypada więc 114 KM. Dzięki tym parametrom Ferrari F430 Spider mknąć może z prędkością 310 km/h, zaś 100 km/h ze startu zatrzymanego osiąga już po 4,1 sekundzie. By móc pędzący tak szybko pojazd kontrolować, zdecydowano się, niczym w wyczynowych Mercedesach, zamontować ceramiczne tarcze hamulcowe, które są w większym stopniu niż stal odporne na przegrzanie.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8434/f430-spider-2005-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | Ferrari F430 Spider stylistycznie nawiązywać ma do niegdysiejszej sławy Ferrari, modelu 156, który w 1961 roku święcił triumfy w wyścigach Formuły! Gest ten jest dedykowany raczej amerykańskiej publiczności –znacznie podatniejszej na europejskie snobizmy, niż sami Europejczycy. Ferrari F430 Coupe i Spider konstruowane są bowiem głównie z myślą o zamożniejszych, amerykańskich klientach. Poprzednik, czyli model F460 kosztował około 185 tys dolarów, jednak oczekuje się, że za F430 Spider zapłacić trzeba będzie nie mniej niż 200 tys dolarów. ...no cóż, wszystko drożeje!

d3in1y2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3in1y2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj