Ferrari 612 Scaglietti
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7420/ferrari-612-scaglietti-03.jpg',600,424) ) |
| --- | Pamięci słynnego projektanta opracowującego swe projekty na aluminiowych modelach poświęcono pierwszy model Ferrari, wykonany ze stopów aluminium. Debiutujące właśnie podczas Auto Show w Detroit Ferrari 612 Scaglietti zastępuje model 456M i stanowi propozycję dla amatorów sportowych właściwości samochodów Ferrari... i komfortu, którego dotychczas w nich brakowało.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7420/ferrari-612-scaglietti-05.jpg',600,316) ) |
| --- | Sportowe modele Ferrari właściwie nie nadają się do codziennej eksploatacji. Kiedyś ludzie bogaci byli wożeni limuzynami, a sami prowadzili auta sportowe wyłącznie dla przyjemności. Teraz coraz więcej ludzi bogatych chce cieszyć się sportową charakterystyką swego samochodu na co dzień – również podczas jazdy po mieście, czy rodzinnych weekendowych wyjazdów. Dlatego też rośnie popyt na bardzo sportowe samochody czteromiejscowe. Ferrari 612 Scaglietti ma zaspokajać ten popyt oferując większa funkcjonalność i walory sportowe jednocześnie. Z tych też względów jest to pierwszy model tej marki, w którym zainstalowano seryjnie system kontroli trakcji i toru jazdy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7420/ferrari-612-scaglietti-01.jpg',600,273) ) |
| --- | O przeznaczeniu do codziennej jazdy zaświadczają spore jak na Ferrari wymiary. W porównaniu z ustępującym modelem 456M, 612-ka wydłużyła się o 139 mm, co umożliwiło zapewnienie większej przestrzeni pasażerom. Powiększyła się tez o 25% objętość bagażnika, która wynosi teraz 240 litrów – w końcu 612-ka ma służyć do codziennej jazdy, ale nie jako taksówka!. Kupujący model 612 mogą wybrać pomiędzy manualną i automatyczną skrzyną biegów. Myli się jednak ten, kto uważa „automat” w Ferrari za odstępstwo od sportowego charakteru. Montowana w modelu 612 sześcioprzekładniowa automatyczna skrzynia biegów umożliwia sekwencyjną zmianę biegów – wariant zrodzony w wyścigach Formuły 1.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7420/ferrari-612-scaglietti-04.jpg',600,362) ) |
| --- | Ferrari 612 Scaglietti miało być, w zamyśle projektantów, eleganckie i dynamiczne. Jeśli chodzi o elegancje, to każdy z pewnością sam wyrobi sobie pogląd oglądając załączone zdjęcia. ...czy też osobiście oglądając auto, czego serdecznie życzymy. Co do dynamiki, to poniżej zamieszczona charakterystyka nie domaga się komentarza.
*Wymiary: *
długość 4902 mm
szerokość 1957 mm
wysokość 1344 mm
rozstaw osi 2950 mm
rozstaw kół przednich 1688 mm
rozstaw kół tylnych 1641 mm
waga 1840 kg
*Opony: *
przód 245/45 - 18''
tył 285/40 - 19''
*Silnik: *
pojemność skokowa: 5748 cm3
układ cylindrów: 65° V12
stopień sprężania mieszanki : 11.2:1
moc maksymalna: 540 KM @ 7250 obr/min
moment obrotowy: 60 Kgm @ 5250 obr/min
*Osiągi: *
Prędkość maksymalna >315 km/h
Przyspieszenie od 0 d0 100 km/h: 4.2 s