Trwa ładowanie...
06-12-2016 11:51

Ferrari 488 Challenge: wyścigowe osiągi

Ferrari 488 Challenge: wyścigowe osiągiŹródło: zdjęcie producenta
d2xqs7l
d2xqs7l

Ferrari od lat tworzy wyścigowe wersje swoich dwumiejscowych modeli z centralnie umieszczonym silnikiem. Oprócz kategorii GT3 przygotowuje też odmiany do swojej własnej serii. Włosi właśnie zaprezentowali najnowszy model nazwany Challange – tym razem jest to Ferrari 488.

Ferrari powstało jako zespół wyścigowy, a samochody drogowe były dla Enzo, założyciela firmy, sposobem na finansowanie sportu. Nic więc dziwnego, że i dziś zmagania na torze są niezwykle ważne dla włoskiej marki. Oprócz bolidów Formuły 1 powstają też wyścigowe wersje drogowych modeli. Do rywalizacji z samochodami innych producentów stają modele GT3, ale Ferrari ma też własną serię wyścigową. W USA zaprezentowano nowy samochód, który ma w niej startować – 488 Challenge. To już szósta odsłona auta tego typu i pierwsza napędzana turbodoładowanym silnikiem.

Jeśli już mowa o jednostce napędowej, to została ona przeniesiona z modelu drogowego. Podwójnie doładowane V8 o pojemności 3,9 l i mocy 670 KM to zdecydowanie wystarczające źródło napędu. Zmieniono jednak oprogramowanie sterujące silnikiem, aby dostosować jego pracę do jazdy w warunkach torowych. Dodatkowo zamontowano lżejszy, sportowy układ wydechowy, a skrzynia biegów otrzymała krótsze przełożenia, co poprawiło przyspieszenie. Przeprogramowano również elektronikę sterującą układem napędowym.

Duże zmiany zaszły w zakresie aerodynamiki. Przeprojektowano cały przód Ferrari, natomiast z tyłu 488 Challenge otrzymało sporych rozmiarów skrzydło. Co więcej, zmieniono konstrukcję chłodnic, aby poprawić ich sprawność, a zarazem zmniejszyć opór powietrza. W wyścigowym Ferrari nie ma przypadkowych otworów w nadwoziu – wszystko zostało dostosowane do maksymalizacji osiągów i zachowania parametrów nawet po długiej jeździe na torze.

d2xqs7l

Ferrari 488 Challenge pokonuje tor testowy Fiorano należący do włoskiej marki w 1:15,5. Jest to o sekundę szybciej niż u poprzednika – 488 Challenge Evo i aż 7,5 sekundy lepiej od drogowego Ferrari 488 GTB. O możliwościach modelu wyścigowego mówi też porównanie z najszybszym cywilnym autem włoskiej marki – LaFerrari jest o ponad 4 sekundy wolniejsze od 488 Challenge. Oczywiście znaczenie w tym przypadku ma nie tylko sam samochód, ale też wyczynowe, gładkie opony zapewniające nieporównywalnie lepszą przyczepność.

Szymon Jasina, Wirtualna Polska

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj