Fernando Alonso sprawdził nową Hondę NSX
- Podczas jazdy zaskoczyło mnie to, że samochód hamuje i prowadzi się podobnie do bolidu Formuły 1. Jazda jest oczywiście bardziej przyjemna i komfortowa, ponieważ nie trzeba cały czas "szukać" przyczepności jak w przypadku bolidu F1. To jak różnica pomiędzy rysunkiem artystycznym i technicznym - powiedział Alonso.
Test na torze nawiązywał do historii Ayrtona Senny, legendy Formuły 1. W 1985 roku Senna wywalczył tu swoje pierwsze grand prix. Ponadto w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku Ayrton był zaangażowany w prace rozwojowe nad modelem NSX pierwszej generacji. Tor Estoril był również świadkiem sukcesów, jakie odnosili inni kierowcy startujący samochodami i motocyklami japońskiej marki.
Hondę NSX napędza umieszczony wzdłużnie, podwójne doładowany silnik V6 DOHC, współpracujący z 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (DCT). Jednostka elektryczna napędu bezpośredniego Direct Drive Motor, umieszczona z tyłu pomiędzy silnikiem benzynowym i skrzynią biegów, zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania i zmiany biegów. Ponadto przednie koła samochodu są napędzane przez zespół dwóch silników elektrycznych. Łączna moc systemowa wynosi 581 KM.
Auto jest produkowane w Marysville w stanie Ohio, gdzie zespół 100 pracowników prowadzi prace związane z produkcją całego nadwozia, lakierowaniem i ostatecznym montażem. Zamówienia na Hondę NSX w Europie są przyjmowane od kwietnia tego roku, natomiast dostawy pierwszych samochodów do klientów rozpoczną się jesienią.
Źródło: Honda