Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany
04-11-2016 14:42

Felgi aluminiowe na lato, stalowe na zimę. Czy na pewno?

Felgi aluminiowe na lato, stalowe na zimę. Czy na pewno?Źródło: artykuł sponsorowany
d3newpe
d3newpe

W Polsce nadal panuje wiele stereotypów dotyczących wyboru felg na sezon zimowy. Wulkanizatorzy często powtarzają utartą regułkę, iż felgi stalowe są wytrzymalsze i dużo lepiej znoszą zimowe warunki od swoich odpowiedników zbudowanych ze stopów metali lekkich. Czy rzeczywistość potwierdza te cechy, czy też kierowcy padają ofiarą niewiedzy i braku znajomości faktów?

W gąszczu różnorodnych opinii zarówno kierowców, sprzedawców kół jak i pracowników warsztatów fakt wizualnej przewagi _ felgi aluminiowej _ nad stalową jest niezaprzeczalny. Wygląd jest jednak wyłącznie jedną z szeregu zalet alufelg. Oczywiście entuzjaści felg stalowych, natychmiast wskażą na zdecydowanie niższą cenę takiej obręczy. Należy jednak zaznaczyć, że oszczędność jest tak naprawdę pozorna, gdyż ze względu na niską masę kół ze stopów metali lekkich (przy rozmiarze 15” felgi aluminiowe ważą nawet 14 kg mniej na całym komplecie), żywotność poszczególnych elementów zawieszenia ulega zdecydowanemu wydłużeniu. Lekkość felg bardzo pozytywnie przekłada się na zużycie paliwa niosąc kolejne oszczędności w użytkowaniu długoterminowym. Zysk z zakupu popularnych „stalówek” topnieje również w momencie, gdy chcemy dokupić kołpaki, aby nieco poprawić wygląd samochodu. Niezbędne mogą również okazać się także nowe śruby. Mocno zabudowana powierzchnia czołowa felgi stalowej, która często ulega zaklejeniu śniegiem,
znacznie zmniejsza chłodzenie tarcz hamulcowych, powodując spadek ich efektywności i skrócenie żywotności.

(fot. artykuł sponsorowany)
Źródło: (fot. artykuł sponsorowany)

Odporność powierzchniowa na zimową sól, niestety dodatkowo przechyla szalę na niekorzyść stali, która ulega korozji bardzo szybko. Samo aluminium jest bardzo odporne na takie zjawisko i najczęściej ulega wyłącznie utlenieniu, które jest zdecydowanie mniej widoczne. Kolor stopu metalu również pomaga ukryć niedoskonałości lakiernicze, o ile zdecydujemy się na koła srebrne._ Alufelgi polerowane i chromowane źle znoszą kontakt z solą, i są mniej odporne na działanie środków chemicznych używanych do oczyszczania powierzchni bitumicznych _ (cyt. www.ladnefelgi.pl)
. Aby mieć pewność co do braku odbarwień, należy więc unikać wzorów z powierzchniami polerowanymi.

Najważniejszym aspektem przemawiającym na korzyść felg aluminiowych jest ich o wiele większa odporność na uderzenia dynamiczne. Felgi aluminiowe potrafią w pewnym stopniu wrócić do pierwotnego kształtu, podczas gdy felga stalowa ulega trwałemu uszkodzeniu wymagając naprawy, która jednak nie będzie droga. Lista zalet „stalówek” jest dość krótka i wydaje się, że produkt może stać się reliktem przeszłości biorąc pod uwagę, że rozmiary powyżej 16” są trudno osiągalne – a większość nowych aut jest wyposażona właśnie w takie lub większe koła. Duża konkurencja na rynku alufelg doprowadziła do spadku ich cen, co skutkuje większym zainteresowaniem. Ludziom, którzy nie dbają o wizerunek auta polecić można felgi stalowe, w każdym innym wypadku felgi aluminiowe sprawdzą się lepiej.

Artykuł sponsorowany

d3newpe
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3newpe
Więcej tematów