Trwa ładowanie...
12-07-2013 14:22

Facebook giełdą samochodową przyszłości?

Facebook giełdą samochodową przyszłości?Źródło: Facebook
d4chpks
d4chpks

Czy Facebook ma szansę stać się jednym z najefektywniejszych narzędzi sprzedaży samochodów? Analizy wskazują, że tak.

Z badań McCann Worldgroup wynika, że w tym roku na amerykańskim rynku motoryzacyjnym osoby szukające samochodu używały do tego mediów społecznościowych częściej niż kiedykolwiek historii. Trend ten prawdopodobnie zagości również w naszym kraju. - Facebook staje się niekwestionowanym źródłem informacji i opinii konsumenckich o samochodach, jak również potężnym narzędziem marketingowym, i dla marek masowych, i dla luksusowych - mówi Wojciech Borowski z McCann Worldgroup. - W dobie kryzysu rynek musi szukać coraz ciekawszych sposobów dotarcia do nowych klientów. Aplikacje mobilne i niestandardowe działania w sieci świetnie się do tego nadają - dodaje.

Dane statystyczne mówią same za siebie - 43 proc. konsumentów szukało dealera swojego wymarzonego auta na Facebooku, z czego 67 proc. robiło to za pomocą urządzeń mobilnych. Aż 59 proc. badanych zadeklarowało natomiast, że bardziej ufa opinii wyrażonej przez swojego znajomego na Facebooku niż na każdej innej stronie internetowej, zaś 27 proc. osób kupujących samochód "klika" na ich reklamy na tym portalu społecznościowym. Liczba tych kliknięć wzrosła od października 2012 r. do kwietnia 2013 r. ponad dwukrotnie - z 16 proc. do 39 proc.

Równocześnie sam internet odgrywa coraz ważniejszą rolę w procesie kupna pojazdu. Większość nabywców (80 proc.) uważa, że przeglądanie witryn jest dla nich pomocne, dla 25 proc. są one najbardziej przydatnym narzędziem w podejmowaniu decyzji zakupowej, 15 proc. uważa za nie internetowe strony dealerów, zaś aż 81 proc. kupujących samochody, którzy wchodzili na strony motoryzacyjne, przy podejmowaniu decyzji o kupnie korzystało z rankingów znajdujących się na tych stronach.

Źródło: McCann Worldgroup

ll/moto.wp.pl

d4chpks
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4chpks
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj