Fabryka Porsche rozbudowuje się
Rok po wmurowaniu kamienia węgielnego odbyła się uroczystość zawieszenia wiechy na budowie nowej lakierni w lipskiej fabryce Porsche.
Na powierzchni ok. 60 000 m kw. powstaje jedna z najnowocześniejszych hal lakierniczych na świecie, wchodząca w skład największego projektu budowlanego w historii Porsche - rozbudowy fabryki w Saksonii tak, by powstał kompletny zakład z własnym działem budowy nadwozi i własną lakiernią, gotowy do produkcji nowego modelu Macan.
Do postawienia lakierni w stanie surowym zużyto ok. 113 000 ton betonu. Budowla o długości ponad 360 m, szerokości 72 m i wysokości 30 m wkomponowuje się w architekturę lipskiego zakładu. Przedstawiciele Porsche podkreślają, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
W najbliższych tygodniach fasada lakierni zostanie całkowicie zamknięta i rozpocznie się wykańczanie wnętrza oraz montaż urządzeń technologicznych. Uruchomienie zakładu przewidziano na lato 2013 r.
Karoserie nowego Macana, którego pierwsze egzemplarze mają zjechać z taśmy produkcyjnej pod koniec przyszłego roku, będą na kilku kondygnacjach poddawane wielostopniowemu, ekologicznemu procesowi lakierowania. Zastosowany zostanie na przykład innowacyjny system oddzielania mgły lakierniczej - dzięki suchej separacji na bazie mączki kamiennej i dwustopniowemu oczyszczaniu odprowadzanego powietrza udało się zredukować do minimum emisje rozpuszczalników.
Ciekawostką jest również wykorzystanie ciepła odpadowego z produkcji energii elektrycznej przez elektrownię zasilaną odpadami drzewnymi. Elektrownia na biomasę pokrywa ok. 80 proc. zapotrzebowania lakierni na ciepło. W rozbudowanym zakładzie powstanie 1 000 nowych miejsc pracy zaś w samej lakierni - 400.
Źródło: Porsche
ll/ moto.wp.pl