Fabia i Roomster po liftingu
Skoda Auto prezentuje odmienione oblicze Fabii i Roomstera. Zmiany dotyczą zarówno stylistyki zewnętrznej, jak również technologii i gamy dostępnych silników. Uto zadebiutuje na genewskim salonie samochodowym.
Odświeżone Skody Fabia i Roomster wyróżniają się nową osłoną chłodnicy i zmienionymi lampami przednimi, które zostały znacznie poszerzone. Modele otrzymały również nowe aluminiowe obręcze kół, kołpaki i nowe kolory lakieru.
Producent oferuje łącznie sześć silników benzynowych i dwie jednostki diesla, których oferowana moc waha się od 60 do 105 KM, jeśli chodzi o Fabię i od 69 do 105 KM w przypadku Roomstera. Wszystkie jednostki napędowe przeznaczone na rynek państw z Unii Europejskiej, za wyjątkiem 1,6 MPI (EU4), spełniają normę EU5 i cechują się niskim poziomem zużycia paliwa oraz niewielką emisją spalin.
Nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2 TSI jest dostępny w dwóch wersjach mocy - 85 KM i 105 KM, w połączeniu z pięciobiegową przekładnią manualną lub z siedmiobiegową przekładnią DSG (tylko wersja 105 KM). Wersja 1,2 TSI 105 KM w połączeniu z automatyczną przekładnią DSG zużywa zaledwie 5,3 litra /100 km.
Moc 1.6-litrowego turbodoładowanego silnika Diesla wynosi od 90 do 105 KM. Wszystkie jednostki wyposażone są w filtr cząsteczek stałych DPF. Jedną z najważniejszych zmian jest zastosowanie technologii Common Rail. Dzięki niej silniki oferują płynną pracę, a poziom emisji CO2 spadł poniżej 110g/km.