Evo ale nie od Mitsubishi
Firma Novitec specjalizująca się w modyfikacjach modeli Fiata i Alfy Romeo proponuje obszerny program zmian dla najnowszego Punto Evo.
Dzięki opracowanej przez Novitec jednostce sterującej PowerJet 2, moc benzynowego, turbodoładowanego silnika 1.4 16V MultiAir wzrasta ze 135 do 160 KM. Maksymalny moment obrotowy 246 Nm -seryjnie 206 Nm osiągany jest już przy 1 780 obr./min. Wzmocniona wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 209 km/h. Natomiast układ PowerJet 2 zastosowany w Abarth Punto Evo zwiększa moc ze 163 do 184 KM.
Dla silników wysokoprężnych firma przewidziała instalacje modułu Novitec Powerrail 5, który w przypadku najmocniejszego silnika w gamie - 1.6 16V MultiJet pozwala osiągnąć 144 KM i 356 Nm.
Zmiany mechaniczne idą w parze z modyfikacjami nadwozia. Novitec oferuje m.in. sportowe końcówki układu wydechowego, pakiet spojlerów, a także dedykowane obręcze aluminiowe. Klient ma do wyboru koła 17 lub 18-calowe w dwóch wersjach kolorystycznych: srebrnej i czarnej. Największe felgi 8Jx18 oferowane są z oponami 215/35 R18.
Dopełnieniem całości jest zmodyfikowane zawieszenie z możliwością regulacji wysokości w zakresie od 35 do 75 mm.