Europejski debiut Forda Fiesty ST200
Na rynkach europejskich debiutuje Ford Fiesta w topowej wersji ST200. Auto przyspiesza do "setki" w przeciągu 6,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.
Fiesta ST200 jest najmocniejszą seryjną odmianą w 40-letniej historii modelu. Jej zmodyfikowany, 1,6-litrowy silnik benzynowy EcoBoost generuje 200 KM mocy i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego - odpowiednio o 10 i 20 proc. więcej niż wariant ST. Motor wykorzystuje turbosprężarkę, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa. Średnie spalanie określono na 6,1 l/100 km.
Silnik może przez 20 sekund dostarczyć dodatkowe 16 KM i 30 Nm dzięki funkcji overboost. Auto wykorzystuje zmodernizowane zawieszenie Fiesty ST oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS. Jego zawieszenie jest o 15 mm niższe względem wersji standardowej. Model wyposażono w przednie i tylne hamulce tarczowe, które z przodu mają średnicę 278, a z tyłu 253 mm.
Fiestę ST200 można odróżnić od innych egzemplarzy dzięki lakierowi Storm Grey. Styliści użyli też czarnych, 17-calowych obręczy aluminiowych, czerwonych zacisków hamulcowych, trapezoidalnej osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu, spojlerów przednich i tylnych, wyprofilowanych progów bocznych oraz tylnego dyfuzora w kolorze nadwozia. Wnętrze zyskało częściowo skórzane fotele przednie ze srebrnymi nićmi, podświetlane nakładki progowe, wstawki z włókna węglowego w desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i ciemne wykończenie wnętrza z podsufitką ze srebrnymi detalami.
Ford Fiesta ST200 kosztuje 94 150 zł - o 18 500 zł więcej niż wariant ST.
Źródło: Ford
ll