Trwa ładowanie...
13-06-2014 11:07

Europejczycy wolą wyższe samochody

Europejczycy wolą wyższe samochodyŹródło: Szymon Jasina
d3xvvwh
d3xvvwh

Mimo że nie jest o tym głośno, na naszych oczach rozgrywa się rewolucja na rynku samochodowym Starego Kontynentu. Po ośmiu latach niepodzielnego panowania aut segmentu B w 2014 roku nastąpi zmiana na pozycji lidera sprzedaży.

Samochody segmentu B od lat cieszą się ogromnym powodzeniem ze względu na swoją uniwersalność. Doskonale nadają się do miasta, a poza nim, na niezbyt długiej trasie, wygodnie przewiozą cztery osoby. Są przy tym stosunkowo tanie w zakupie i eksploatacji, gdyż producenci już na etapie projektowania liczą się z kosztami. W 2003 r., rekordowym dla segmentu B, auta tego typu stanowiły niemal 28 proc. wszystkich sprzedanych pojazdów, co przełożyło się na 4 mln samochodów. W roku 2014 będzie to prawdopodobnie 22,7 proc. i 2,64 mln - podaje „Automotive News Europe”. Wiele wskazuje na to, że samochody segmentu B zostaną wyprzedzone przez kompakty. Przewidywana dla nich sprzedaż w 2014 roku to 2,76 mln.

Czy oznacza to, że Europejczycy zasmakowali w większych samochodach? Nie do końca, chodzi raczej o samochody nieco wyższe. Słabszy rok dla segmentu B jest, zdaniem ekspertów, spowodowany brakiem nowości modelowych i przede wszystkim kanibalizacją ze strony nowego rodzaju samochodów - crossoverów, czy też jak woleliby marketingowcy SUV-ów, opartych na popularnych „mieszczuchach”. W przypadku Renault jest nim Captur spokrewniony z Clio, u Peugeota model 2008 czerpiący z 208, a u Opla Mokka, mająca długość zbliżoną do Corsy.

Przewiduje się, że małe SUV-y będą mocno zyskiwać na popularności i do 2015 roku osiągnąć sprzedaż na poziomie 600 tys. rocznie. Segment ten nie ma jednak szans na dogonienie „mieszczuchów, których sprzedaż przyspieszy w ciągu kilku najbliższych lat z powodu zapowiadających się nowości. Już pod koniec 2014 roku odświeżony zostanie Opel Corsa. W 2016 roku zadebiutuje następca obecnego Fiata Punto, który prawdopodobnie będzie powstawał w Polsce. W tym samym roku Volkswagen pokazać ma odświeżone Polo.

Tymczasem króluje propozycja z amerykańskim rodowodem. Oto statystyka obejmująca najlepiej sprzedające się w Europie samochody segmentu B w pierwszym kwartale roku 2014 i procentowe porównanie ich wyników do pierwszego kwartału roku 2013:

  1. Ford Fiesta - 86,7 tys., + 10 proc.
  2. Renault Clio - 74,4 tys., - 1 proc.
  3. Volkswagen Polo - 73,9 tys., + 7 proc.
  4. Opel Corsa - 64,5 tys., + 2 proc.
  5. Peugeot 208 - 62,2 tys., - 7 proc.
  6. Toyota Yaris - 46,4 tys., + 11 proc.
  7. Dacia Sandero – 38,3 tys., + 67 proc.
  8. Citroen C3 – 35,9 tys., + 32 proc.
  9. Skoda Fabia – 29,3 tys., - 12 proc.
  10. Seat Ibiza – 28,8 tys., + 4 proc.

tb, moto.wp.pl

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj