EuroNCAP przetestowało kolejne samochody, tylko jeden nie zdobył 5 gwiazdek
Agencja EuroNCAP przeprowadziła najnowszą serię testów zderzeniowych, w której wzięły udział: Audi A4, Honda HR-V, Honda Jazz oraz Volkswagen Caddy. Trzy spośród testowanych samochodów zdobyły maksymalny wynik pięciu gwiazdek. Spójrzmy jak przebiegły próby zderzeniowe poszczególnych modeli.
Audi A4
Audi A4 zdobyło 5 gwiazdek w teście EuroNCAP. Na 90 proc. oceniono zabezpieczenie kierowcy i pasażera. Kabina jest stabilna i zapewnia odpowiednią ochronę przy zderzeniu czołowym. Ciało podróżnych jest odpowiednio chronione, jednak potencjalne obrażenia odnotowano na klatce piersiowej. Podobne wyniki odnotowano na manekinach siedzących na tylnej kanapie, gdzie największym obciążeniom poddana była strefa żeber. W teście zderzenia bocznego A4 zdobyło maksimum punktów. Auto seryjnie wyposażone jest w autonomiczny system awaryjnego hamowania przed przeszkodą.
Audi A4 - wyniki testu zderzeniowego:
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 75 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 75 proc.
Honda HR-V
Niewielki crossover Hondy zasłużył na pięciogwiazdkową ocenę ochroną dorosłych pasażerów i dzieci. Podczas próby zderzenia czołowego najniżej oceniono zabezpieczenie klatki piersiowej pasażerów. Ochrona przy zderzeniach bocznych jest bardzo dobra. Samochód seryjnie jest wyposażany w system awaryjnego hamowania przed przeszkodą, który został przetestowany w próbach EuroNCAP i wypadł dobrze. Niezadowalająco natomiast wypadł system Whiplash Protection (ochrony kręgosłupa szyjnego przed efektem „whiplash”), który nie zadziałał na przednich fotelach w odpowiedni sposób.
Honda HR-V - wyniki testu zderzeniowego:
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 79 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 72 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 71 proc.
Honda Jazz
Miejska Honda jest dopiero drugim, po Suzuki Vitarze, modelem tych gabarytów, jaki został oceniony na 5 gwiazdek - według kryteriów obowiązujących w 2015 roku. Podczas zderzenia czołowego najniższą ocenę otrzymała ochrona klatki piersiowej dorosłych pasażerów. Maksimum punktów przyznano w teście zderzenia bocznego. Wysoko oceniono ochronę szyi i głowy w próbach uderzenia w tył pojazdu. Jazz seryjnie dysponuje w autonomicznym system awaryjnego hamowania.
Honda Jazz - wyniki testu zderzeniowego:
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 73 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 71 proc.
Volkswagen Caddy
Volkswagenowski MPV zasłużył w najnowszych testach na cztery gwiazdki EuroNCAP. Podczas zderzenia czołowego na poziom „odpowiedni” oceniono ochronę klatki piersiowej, szyi i głowy dorosłych podróżnych. Reszta ciała jest chroniona w sposób bardzo dobry. Maksimum punktów przyznano w teście zderzenia bocznego. Siedziska przedniego i tylnego rzędu zapewniają stosowną ochronę podczas uderzenia w tył pojazdu.
Volkswagen Caddy - wyniki testu zderzeniowego:
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 78 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 58 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 68 proc.