Trwa ładowanie...
29 listopada 2005, 12:20

EuroNCAP na 10 lat!

EuroNCAP na 10 lat!
d1eibb8
d1eibb8

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/707/euroncap-807-01.jpg',600,401) ) |
| --- | „European New Car Assessment Programme” niezależne europejskie stowarzyszenie badające standardy bezpieczeństwa obchodzi dzisiaj swoje dziesięciolecie. Znane przez większość klientów, respektowane przez wszystkich producentów obecnych na europejskim rynku nie tylko sprawdza, ale przede wszystkim, wywiera nacisk, by samochody były coraz bardziej bezpieczne.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8498/euro-ncap-01.jpeg',550,296) ) |
| --- | Przed powstaniem EuroNCAP, w Europie nie istniał żaden powszechnie stosowany system oceny samochodów pod względem bezpieczeństwa. Program EuroNCAP stworzono, by klientom dostarczyć wiedzy obiektywnej. Obiektywne musiały być więc kryteria oceny i punktacji samochodów. Od początku zdecydowano więc, że ocenie podlegać będą wyłącznie gotowe, sprzedawane w sieci samochody, a nie modele prezentowane, czy dostarczane przez producentów. Przedstawiciele EuroNCAP kupują więc samochody u losowo wybranych dealerów i… rozbijają je. Choć program prób zderzeniowych podlegał zmianom, to nigdy, żaden z producentów nie kwestionował zasadności przeprowadzanych prób. Zdecydowano się też pozostać przy tradycyjnym oznaczaniu wyniku uzyskiwanej przez samochody punktacji: od 1 do 5 gwiazdek.

d1eibb8

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8469/zafira-2005-ncap.jpeg',500,343) ) |
| --- | W ciągu 10 lat przeprowadzania testów EuroNCAP, producenci sprzedawanych w Europie samochodów osiągnęli znaczny postęp w dziedzinie bezpieczeństwa biernego swych samochodów. Dla przykładu, testowane przed ośmiu laty Renault Clio i Fiat Punto otrzymały po dwie gwiazdki, podczas gdy Clio i Punto testowane w 2005 roku – aż po pięć gwiazdek. …a przy tym wspomnieć trzeba, że w związku z zaostrzaniem kryteriów, coraz trudniej jest zdobyć pięć gwiazdek.

Najgorszy wynik w ciągu całej dekady testów EuroNCAP uzyskał w 1997 roku samochód Rover 100 (poprzednio Metro). Przykład ten mógłby ilustrować wpływ EuroNCAP dla kreowania popytu na samochody, bo… firma Rover zbankrutowała.

d1eibb8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1eibb8
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj