Euroazjata: SX4/Sedici
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8937/sedici-fiat-01.jpeg',550,419) ) |
| --- | W dwa lata po podjęciu wspólnego projektu Suzuki i Fiata, powstał już model mający łączyć zalety obu marek i sprzedawany jako Fiat Sedici i Suzuki SX4. Samochód bliższy jest chyba autom produkowanym dotychczas przez Suzuki, nic też dziwnego, że będzie wytwarzany w fabryce należącej do Japończyków (na Węgrzech). Dwie trzecie z 60 tysięcy rocznej produkcji przeznaczona jest dla Suzuki, a pozostała jedna trzecia – dla Fiata.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8937/sedici-fiat-03.jpeg',550,336) ) |
| --- | Suzuki podaje, że nowy projekt wzorowano na rozwiązaniach wypracowanych przy modelach Ignis oraz Grand Vitara. SX4 dostępny będzie w dwóch wersjach: miejskiej i bardziej terenowej. Ta mocniejsza wyróżniać się będzie nie tylko agresywniejszą stylistyką, ale i trójzakresowym systemem napędu 4x4 pozwalającym przenosić napęd na dwie lub jedną oś, oraz zablokować mechanizm różnicowy. Dzięki temu, model SX4/Sedici pokonywać będzie mógł nawet trudne warunki terenowe.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8937/sx4-suzuki-01.jpeg',550,367) ) |
| --- | O ile przeniesienie napędu 4x4 jest zasługą Suzuki, o tyle najważniejszy silnik wnieśli do tego projektu Włosi. Nabywcy Suzuki będą mieli do wyboru trzy silniki: dwa benzynowe 1.490 cm (73kW / 99KM) i 1.586 cm?(79kW / 107 KM) oraz jeden diesel o pojemności 1.910 cm? (88kW / 120 KM). Nabywcy Fiatów wybierać będą mogli tylko pomiędzy silniejszym silnikiem benzynowym, a dieslem. Zwłaszcza ten ostatni, montowany dotychczas choćby w najnowszej Cromie, stanowić będzie niewątpliwie dużą zaletę SX4/Sedici. Z jednostką tą współpracować będzie nowa sześciobiegowa skrzynia biegów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8938/sx4-suzuki-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Światowa premiera samochodu odbędzie się w marcu 2006 r. podczas salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż rozpocznie się niebawem po tym wydarzeniu.