Elektronicznie napędzane - Porsche Carrera 4
Z typową dla marki dynamiką Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart kontynuuje zmianę generacji serii 911. Zaledwie kilka tygodni po nowej „jedenastce” z klasycznym napędem na tylną oś pojawiają się warianty Carrery z napędem na wszystkie koła oraz Carrera 4S – jako coupé i kabriolet.
Bogaty zestaw rozwiązań technicznych zastosowanych w silniku, przekładni i układzie napędowym zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy przy znacznie mniejszym zużyciu paliwa. Precyzyjna szybkość reakcji nowego, elektronicznie sterowanego napędu na wszystkie koła intensyfikuje wrażenia, jakie można poczuć podczas jazdy, szczególnie w połączeniu z również nowymi silnikami typu bokser z bezpośrednim wtryskiem benzyny i dostępną jako opcja przekładnią Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK).
Właściwości nowej generacji silników mówią same za siebie: zależnie od typu samochodu nowe Carrery z napędem na obie osie mają do 8,5 procent więcej mocy, zużywają do 12,9 procent mniej paliwa i emitują 15,4 procent mniej dwutlenku węgla. Moc silnika 3,6-litra wzrosła o 20 KM do 345 KM (254 kW). Jednocześnie na przykład Carrera 4 Coupe z PDK spala tylko 10,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Równie dobrze wyglądają poprawione parametry 911 Carrera 4S z silnikiem 3,8-litra: jego moc zwiększyła się o 30 KM i wynosi obecnie 385 KM (283 kW), natomiast całkowite zużycie paliwa w Carrera 4S Cabriolet z PDK obniżyło się do 10,7 litra/100 km.
W nowej generacji Carrera 4 i Carrera 4S elektronicznie sterowany Porsche Traction Management (PTM) zastąpił dotychczasowy napęd na wszystkie koła z lepkościowym sprzęgłem wielotarczowym. Ten zaprojektowany dla 911 Turbo i zmodyfikowany dla modeli Carrera system łączy w sobie typową dla Porsche przyjemność jazdy z jeszcze stabilniejszym zachowaniem się na drodze i doskonałą reakcją na polecenia kierowcy, poprawioną jeszcze bardziej dzięki montowanej seryjnie mechanicznej blokadzie poprzecznej tylnej osi.
Wszystkie samochody sportowe z napędem na obie osie wyposażone są w sportową, sześciobiegową przekładnię manualną. Jako alternatywa dostępna jest nowa, siedmiobiegowa przekładnia Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) ze znacznie skróconymi czasami zmiany przełożenia, pozwalająca na redukcję zużycia paliwa.
PDK zastąpiła dotychczasową hydrokinetyczną przekładnię automatyczną Tiptronic S. Jej elektrohydrauliczny układ zmienia biegi nie przerywając siły ciągu.
Nową generację serii 911 można poznać po subtelnej, ale charakterystycznej modyfikacji przodu nadwozia i po nowych światłach. Nowe modele Carrera wyposażone są w reflektory bi-ksenownowe i nowe diodowe światła dzienne. Również w światłach tylnych zastosowano technikę diodową. Ponadto Porsche po raz pierwszy oferuje jako opcję reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów. Naturalnie wszystkie modele Carrera 4 mają o 44 milimetry szerszy tył, niż wersje z napędem na dwa koła. Nowa osłona reflektorów między tylnymi światłami diodowymi nadaje typowemu tyłowi jeszcze bardziej dynamiczny charakter.
Nowy Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym poprawia obsługę częściowo opcjonalnych systemów nawigacji, informacji i audio. Poza tym jest on przystosowany do współpracy z Bluetooth, USB i iPodem.
Źródło: Porsche