Ekstremalny Leon Cupra R
Nowy Leon CUPRA R zasłużył na osobny rozdział w historii firmy SEAT. Wyposażony w silnik o mocy 265 KM jest najmocniejszym samochodem w ofercie marki i pod względem osiągów dorównuje Leonowi TDI, który w barwach Seata święci triumfy w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Po raz pierwszy zobaczymy go na targach we Frankfurcie.
Sercem nowego Leona CUPRA R jest silnik 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 265 KM. Najważniejsze atuty tej jednostki to moc, skuteczne przeniesienie momentu napędowego i elastyczność. W nowym silniku zastosowano nowe, wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze, które pozwalają uzyskać lepsze osiągi, a jednocześnie spełnić rygorystyczne wymagania normy EU5 w zakresie emisji spalin.
Nowy Leon CUPRA R rozwija prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy, a pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje mu 25,4 sekundy. To parametry na miarę samochodu WTCC. Pomimo wyczynowych osiągów samochód spala średnio zaledwie 8,1 litra paliwa na 100 kilometrów.
Wersję CUPRA R łatwo rozpoznać po nadwoziu i wnętrzu. Duże „R” widnieje na centralnym grillu i w prawym dolnym rogu klapy bagażnika, a także na prawej tarczy panelu instrumentów oraz na kluczyku zintegrowanym z pilotem centralnego zamka. Logo CUPRA umieszczono natomiast na przednim zderzaku (u dołu, z lewej strony), na środku klapy bagażnika, na kierownicy oraz na oparciach foteli.
Kolejne elementy, podkreślające sportową charakterystykę wersji CUPRA R to 19-calowe obręcze kół z pięcioma podwójnymi ramionami oraz opony o rozmiarze 235/35. Potężne hamulce tarczowe – 17-calowe (345 x 30 mm) z przodu i 16-calowe (286 x 12 mm) z tyłu – zapewniają wysoką skuteczność układu hamulcowego, niezbędną w przypadku samochodu z silnikiem o mocy 265 KM pod maską.
Fotele kubełkowe z tapicerką z alcantary, stylizowane na wyścigowe, białe diodowe podświetlenie tarcz panelu instrumentów, skórzana wielofunkcyjna kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały to elementy, które szczególnie zwracają uwagę we wnętrzu pojazdu. Przedział pasażerski nowego Seata utrzymany jest w czarnej tonacji. Z fotela kierowcy wnętrze auta wygląda podobnie, jak kokpit samochodu wyścigowego.
Wyposażenie standardowe wersji CUPRA R obejmuje między innymi: ABS + TCS, ESP + EBA, elektroniczną automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, czołowe poduszki powietrzne, 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki powietrzne ochraniające głowę, zaczepy mocujące Isofix na tylnej kanapie, układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, czujniki zmierzchu i deszczu włączające światła i wycieraczki, czujnik parkowania z tyłu, tempomat, komputer podróżny, lampy przeciwmgielne z systemem doświetlania zakrętów, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z 8 głośnikami i wielofunkcyjnym interfejsem MDI.