Ekstremalnie dynamiczny
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Opel zaprezentuje model Flextreme GT/E. W aucie zastosowano układ napędowy bazujący na modelu Ampera, który pozwala na osiągnięcie prędkości ponad 200 km/h. Po przejechaniu 60 km z wykorzystaniem energii pochodzącej z akumulatora umieszczonego pod podłogą, uruchamia się spalinowy generator, zwiększający zasięg do 500 km.
Pojazd mierzący 4,7 metra długości może pochwalić się imponującym współczynnikiem oporu powietrza Cx - zaledwie 0,22. Zawdzięcza to elementom zmniejszającym zawirowania powietrza oraz karoserii zwężającej się ku tyłowi. By poprawić aerodynamikę auta pozbyto się nawet klamek, które zastąpiono czujnikami światła - po położeniu na nich dłoni, drzwi otwierają się.
Po przekroczeniu prędkości 50 km/h, z wylotów powietrza znajdujących się za tylnymi nadkolami wysuwane są pionowe panele, tworzące boczne spojlery, które zmniejszają zawirowania powietrza. Na zużycie energii ma również wpływ waga pojazdu, dlatego w aucie wykorzystano zaawansowane materiały jak kompozyty węglowe, szyby z poliwęglanu i aluminium, co redukuje masę samochodu o 40 proc. w porównaniu do konwencjonalnych materiałów.
Projektanci zadbali o użyteczność auta, stosując system FlexDoors, zastosowany w nowej Merivie. Szklany panel zlokalizowany w środkowej części dachu można regulować tak, by przepuszczał on więcej słońca, gdy jest zimno lub mniej, kiedy jest gorąco.
Połączenie silnika elektrycznego z generatorem energii pozwala na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 1,6 l i emisji dwutlenku węgla poniżej 40 g/km. Silnik elektryczny oprócz pozytywnego wpływu na środowisko, charakteryzuje się również dużą dynamiką - osiąga moment obrotowy 370 Nm, a prędkość 100 km/h uzyskuje w niecałe 9 sekund.
Źródło:
[
]( http://www.carfocus.pl )