Trwa ładowanie...
12-11-2012 15:51

Eksperci o perspektywach Fiata, Peugeota i Opla

Eksperci o perspektywach Fiata, Peugeota i OplaŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Fiat zaprezentował zaktualizowany plan produkcji do 2016 r., skoncentrowany głównie na eksporcie. Ma on zrekompensować skutki kryzysu gospodarczego na Starym Kontynencie. O szansach koncernu mówią eksperci z firmy Frost & Sullivan.

Zbyt duże moce produkcyjne są najważniejszym problemem sektora motoryzacyjnego w Europie. Przy obecnym średnim wykorzystaniu fabryk na Starym Kontynencie poniżej 70 proc. najbardziej dotknięte kryzysem są Fiat, Peugeot i Opel. Ci producenci najbardziej odczuwają efekt spadku sprzedaży, ponieważ koncentrują się na rynkach lokalnych i muszą konkurować ceną, a nie wizerunkiem.

Fiat oparł swoją strategię na 4 filarach. Pierwszy z nim to rozwój modeli 500 i Panda, drugi - rozwój marek premium (Alfa Romeo, Maserati), trzeci - zintegrowanie marki Jeep poprzez opracowanie odpowiednich produktów na rynek europejski i międzynarodowy zaś czwarty - utrzymanie pozycji lidera w sektorze lekkich samochodów dostawczych.

Plan wygląda bardzo ambitnie i pozwala na postawienie kilku pytań, z których niektóre mogą być podmiotem dyskusji pomiędzy Fiatem i GM w kontekście współpracy Peugeota i GM: w jaki sposób Fiat rozwiąże problem nadmiernych zasobów produkcyjnych? Czy obecne zasoby pozwolą na nową falę inwestycji związanych z pobudzeniem marki Alfa Romeo? W jaki sposób Fiat zdoła utrzymać swój udział w rynku przy silnej konkurencji ze strony grupy VW i marek koreańskich? W jaki sposób strategia wpisze się w zasady możliwej współpracy z GM i Oplem oraz Peugeotem?

d1u6y09

Fiat ma już za sobą okresy współpracy zarówno z GM jak i PSA. Obecna wersja Punto powstała na tej samej platformie Corsy, z kolei z PSA Fiat kooperował w zakresie rozwoju i produkcji lekkich samochodów dostawczych. Pokrywanie się tych trzech producentów jest ewidentne - połączona sprzedaż pozwoliłaby grupie osiągnąć 25 proc. udziału w rynku europejskim i dogonienie Volkswagena.

Zdaniem przedstawiciela Frost & Sullivan współpraca pomiędzy Oplem i Fiatem byłaby korzystna tylko dla tego producenta, który przejmie prowadzenie zwiększając udział w rynku i wykorzystując ekonomię skali. Dla producenta, któremu przypadnie drugorzędna rola, współpraca może skończyć się fatalnie.

Źródło: Frost & Sullivan

ll, moto.wp.pl

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj