Ekskluzywny Hyundai?
Hyundai planuje zmianę wizerunku swojej marki. Jednym ze sposobów ma być wprowadzenie ekskluzywnej serii samochodów, które zrywałyby z obrazem taniego "Koreańczyka".
Citroen wprowadził serię DS, a Fiat oferuje sportowe Abarthy. Podobną drogą chce pójść Hyundai, który szczególnie w Europie kojarzy się jeszcze z tanimi i tandetnymi produktami. Obecna sytuacja gospodarcza pomogła producentom nieco tańszych samochodów i klienci przekonują się, że wiele z nich mocno się zmieniło. Hyundai jednak posiada długoplanowy projekt budowania pozycji na rynku. Nieprzypadkowe jest skorzystanie z popularnej ostatnio litery "i" umieszczanej przed nazwami produktów. Jednak bardziej znaczący może się okazać model Veloster prezentujący ciekawą i agresywną stylistykę.
Jak podaje "What Car?", Hyundai ma w planach wprowadzenie do sprzedaży w Europie sedana Genesis. Jest to duży samochód odnoszący znaczne sukcesy w Ameryce i rodzimej Korei. Dodatkowo Hyundai przewiduje, że naturalną koleją rzeczy jest, aby w ciągu kilku lat Genesis stał się przedstawicielem klasy premium.
Japońskie firmy były zmuszone do stworzenia nowych marek (Lexus, Acura, Infiniti)
, aby wejść na rynek samochodów wyżej klasy. Czy Hyundai będzie w stanie dokonać tego pod swoim logo? Ciężko jeszcze ocenić. Sukces na rynku amerykańskim należy przypisywać dość neutralnemu stosunkowi do tej marki, dlatego w Europie będzie to zdecydowanie trudniejsze zadanie.
sj