Ekologiczna Mazda w Tokio
Na zbliżającym się Salonie Motoryzacyjnym w Tokio, Mazda zaprezentuje dwa nowe silniki oraz nową automatyczną skrzynię biegów. Nowe podzespoły charakteryzować będą się udoskonalonymi parametrami ekologicznymi i mniejszym zużyciem paliwa.
Pokazany zostanie silnik benzynowy SKY-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz motor wysokoprężny SKY-D. Japończycy zaprezentują również automatyczną skrzynię biegów SKY-Drive. Nowe rozwiązania zostaną zaprezentowane w modelu koncepcyjnym Kiyora.
Silnik benzynowy nowej generacji SKY-G z bezpośrednim wtryskiem charakteryzuje się znacznie obniżonym zużyciem paliwa i lepszymi osiągami. Dzieje się tak między innymi dzięki podwyższonej sprawności cieplnej. Blok został zaprojektowany od nowa pod kątem obniżenia tarcia mechanicznego i uzyskania optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej. Bezpośredni wtrysk paliwa umożliwia zastosowanie zróżnicowanych profili rozpylania i uzyskanie maksymalnie wydłużonego suwu pracy.
Jednostka diesla SKY-D charakteryzuje się również niskim zużyciem paliwa oraz obniżoną emisją spalin. W nowo zaprojektowanym bloku silnika obniżono tarcie mechaniczne do poziomu spotykanego w silnikach benzynowych. Dzięki optymalizacji ciśnienia i temperatury w cylindrach, kształtu komór spalania oraz charakterystyki wtrysku paliwa spalanie rozpoczyna się w najlepszej fazie z punktu widzenia sprawności cieplnej.
Mazda zaprezentuje także automatyczną skrzynię biegów SKY-Drive. Zmiany konstrukcyjne zastosowane w nowej przekładni mają przełożyć się na obniżenie zużycia paliwa oraz lepsze osiągi pojazdu. Zastosowany zostanie nowy przemiennik momentu obrotowego, sprzęgło z ograniczonym poślizgiem, zoptymalizowany mechanizm blokujący oraz zmniejszone zostanie tarcie mechaniczne. Mazda twierdzi, że te rozwiązania zapewnią szybkość przełożeń podobną do skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem.
Nowe rozwiązania zastosowano w debiutującym modelu Kiyora. W samochodzie zastosowano kompleksowe rozwiązania obniżające masę pojazdu. Będzie on stworzony w duchu ekologicznej koncepcji SKY, której przejawem jest nowy zespół napędowy, charakteryzujący się niskim zużyciem paliwa, szacowanym na 3,1 l/100 km.
Oprócz koncepcji SKY Mazda przygotowała także wystawę Technologie na dziś, w ramach której przedstawi unikatowy system wyłączania silnika podczas postoju i-stop, wprowadzony wraz z nową generacją modelu Mazda 3. Jako technologie przyszłości zostaną zaprezentowane też Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid z wodorowym silnikiem rotacyjnym, a także szereg innych technologii.