Efekciarskie Fiaty Stilo
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8129/stilo-2005-uproad-01.jpeg',600,452) ) |
| --- | W Paryżu swój debiut będą miały trzy nowe wersje Fiata Stilo. Dla odświeżenia modelu stworzono usportowione wersje Racing oraz M. Schumacher, oraz rekreacyjną Uproad. Czy nowe wersje naprawdę rozszeżają mozliwości Stilo? ...I czy uda im się ożywią ten nie najmłodszy już model?
| [
]( http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8129/stilo-2005-shumacher-01.jpeg ) |
| --- | Pojawieniu się Fiata Stilo Uproad będzie towarzyszył slogan reklamowy mówiący o dynamice jazdy i uczuciu całkowitej wolności podczas podróżowania. Aby spełnić tak duże obietnice firma przeznaczyła dla Stilo Uproad dwie wysokoprężne jednostki napędowe. Oba silniki mają taką samą objętość 1.9 litra, z tym, że jeden (JTD) ma moc maksymalną 115 KM, a drugi (Multijet)140 KM. Silniki od jakiegoś już czasu są montowane we Fiatach Stilo więc cech szczególnych wersji Uproad należy szukać gdzie indziej. Na pierwszy rzut oka, Fiat Stilo Uproad prezentuje się jak rekreacyjny samochód. Wyeksponowano osłonę silnika chroniącą przed uderzeniami gałęzi, kamieni. Dodatkowo wokół samochodu jest poprowadzona gumowa warstwa osłaniająca auto przed zarysowaniami. Na tym podobieństwa z samochodem rekreacyjnym kończą się. Fiat Stilo Uproad nie został wyposażony w napęd na cztery koła, a jego opony nie różnią się niczym od tych montowanych w samochodach sprzedawanych jako miejskie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8129/stilo-2005-racing-01.jpeg',600,452) ) |
| --- | W Paryżu swój debiut będzie miał również Fiat Stilo w limitowanej serii „M.Shumacher”. Przeznaczono dla niego dwie najmocniejsze wysokoprężne jednostki napędowe montowane we Fiatach Stilo: dwudziesto zaworowy 2.4 litrowy silnik benzynowy osiągający moc 170 KM oraz osiągający moc maksymalną 140 KM 1.9, litrowy silnik Multijet. Sportowy charakter auta podkreśla czerwony lakier samochodu, zbliżony do koloru Ferrari. Oczywiście nawiązania do Formuły 1 są przesadzone, ale ta wersja Stilo w pełni pozwala na sportową jazdę. O ile jednak nazwa wersji „M. Schumacher” przy Stilo z silnikiem 170 KM to przesada, o tyle nazwa „Racing” przy trzeciej wersji jest już nadużyciem. Stilo Racing może być wyposażone w jeden z dwóch silników benzynowych (1,4 lub 1,6), albo jeden z dwóch diesli 1,9 litra (115 KM lub 140 KM). Wyścigowy charakter wersji „Racing” opiera się na aluminiowych felgach, spojlerze, nakładkach na pedały, oraz tym podobnych atrybutach, które bez trudu zamontować może nawet niedoświadczony amator
tuningu.
Koncern fiata ma olbrzymie sportowe tradycje i wiele osiągnięć budzących szacunek, by o Ferrari tylko wspomnieć. To jego inżynierowie odmienili diesle wprowadzając common-rail – a każdy kto przejedzie się Fiatem czy Alfą z silnikiem Multijet z pewnością nie odmówi Włochom tytułu do dumy. Prezentacja nowych wersji Stilo jest jednak efekciarstwem bez pokrycia, bo właściwie żaden z samochodów nie spełnia obietnicy zawartej w nazwie.