Trwa ładowanie...
Moto Target
luv
02-02-2009 11:22

EDAG LUV, czyli luksusowy samochód wielozadaniowy

EDAG LUV, czyli luksusowy samochód wielozadaniowy
d3f4vrf
d3f4vrf

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11940/eeeeeedag_3400-550.jpeg',550,389) ) |
| --- | Niemiecka firma EDAG Engineering&Design AG, specjalizująca się ostatnio głównie w projektowaniu samochodów, na najbliższym salonie w Genewie zaprezentuje kolejny pojazd koncepcyjny nazwany LUV.

LUV, którego firma EDAG zaprezentuje 7 marca w Genewie mierzy niemal sześć metrów długości, dwa metry szerokości i 180 cm wysokości. Prace nad tym autem trwały zaledwie trzy miesiące. Rozwinięcie nazwy modelu to Luxury Utility Vehicle. Auta takie jak LUV mają stworzyć nowy segment na rynku motoryzacyjnym aut łączących luksus z walorami użytkowymi.

d3f4vrf

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11940/edaag_17094-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Dzięki nadwoziu w stylu pick-up, LUV potrafi wygodnie i komfortowo przewieźć pięć osób i dodatkowo zabrać wszystkie ich bagaże, które jednak podróżować będą na wydzielonej skrzyni ładunkowej. Jej podłoga, podobnie jak pokrywa maski pokryta jest oliwionym drewnem tekowym, identycznym z tym stosowanym na luksusowych jachtach.

Do napędu tak dużego auta wybrano chyba odpowiedni silnik. To potężna 6,1 litrowa jednostka Brabusa generująca moc 462 KM. Napędzany na obie osie LUV osiąga 100 km/h w ciągu sześciu sekund. Również w związku z masą ograniczono prędkość maksymalną do 250 km/h, co i tak wydaje się o 50 km/h za dużo.

d3f4vrf

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11940/eeedag_3466-550.jpeg',550,389) ) |
| --- | Za hamowanie odpowiadają perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy aż 380 mm z 12-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 6-tłoczkowymi na tylnej osi, gdzie tarcze mają 350 mm średnicy. Auto obuto w 22 calowe felgi przygotowane przez Brabusa, których komplet z oponami kosztuje tyle, ile mała żaglówka.

d3f4vrf

Podobny pomysł połączenia auta użytkowego z luksusowym SUV-em miał już Cadillac ze swoim potężnym Escalade EXT i Lincoln w równie ogromnym modelu Blackwood. Jednak dość słabe zainteresowanie w USA stawia pod znakiem zapytania te w gruncie rzeczy luksusowe ciężarówki za ponad 50 tysięcy dolarów. Co ciekawe zarówno Porsche, jak i Audi mają ponoć przygotowane projekty tego typu aut z przeznaczeniem głównie na amerykański rynek.

Źródło: EDAG; Informacja: Mototarget

d3f4vrf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3f4vrf
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj