| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11940/eeeeeedag_3400-550.jpeg',550,389) ) |
| --- | Niemiecka firma EDAG Engineering&Design AG, specjalizująca się ostatnio głównie w projektowaniu samochodów, na najbliższym salonie w Genewie zaprezentuje kolejny pojazd koncepcyjny nazwany LUV.
LUV, którego firma EDAG zaprezentuje 7 marca w Genewie mierzy niemal sześć metrów długości, dwa metry szerokości i 180 cm wysokości. Prace nad tym autem trwały zaledwie trzy miesiące. Rozwinięcie nazwy modelu to Luxury Utility Vehicle. Auta takie jak LUV mają stworzyć nowy segment na rynku motoryzacyjnym aut łączących luksus z walorami użytkowymi.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11940/edaag_17094-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Dzięki nadwoziu w stylu pick-up, LUV potrafi wygodnie i komfortowo przewieźć pięć osób i dodatkowo zabrać wszystkie ich bagaże, które jednak podróżować będą na wydzielonej skrzyni ładunkowej. Jej podłoga, podobnie jak pokrywa maski pokryta jest oliwionym drewnem tekowym, identycznym z tym stosowanym na luksusowych jachtach.
Do napędu tak dużego auta wybrano chyba odpowiedni silnik. To potężna 6,1 litrowa jednostka Brabusa generująca moc 462 KM. Napędzany na obie osie LUV osiąga 100 km/h w ciągu sześciu sekund. Również w związku z masą ograniczono prędkość maksymalną do 250 km/h, co i tak wydaje się o 50 km/h za dużo.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11940/eeedag_3466-550.jpeg',550,389) ) |
| --- | Za hamowanie odpowiadają perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy aż 380 mm z 12-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 6-tłoczkowymi na tylnej osi, gdzie tarcze mają 350 mm średnicy. Auto obuto w 22 calowe felgi przygotowane przez Brabusa, których komplet z oponami kosztuje tyle, ile mała żaglówka.
Podobny pomysł połączenia auta użytkowego z luksusowym SUV-em miał już Cadillac ze swoim potężnym Escalade EXT i Lincoln w równie ogromnym modelu Blackwood. Jednak dość słabe zainteresowanie w USA stawia pod znakiem zapytania te w gruncie rzeczy luksusowe ciężarówki za ponad 50 tysięcy dolarów. Co ciekawe zarówno Porsche, jak i Audi mają ponoć przygotowane projekty tego typu aut z przeznaczeniem głównie na amerykański rynek.
Źródło: EDAG; Informacja: Mototarget