DZIEWIĄTE WCIELENIE COROLLI - marzec 2000
DZIEWIĄTE WCIELENIE COROLLI, marzec 2000, MOTO - Miesięcznik Zmotoryzowanych, Szczepan Kryda
Rewelacyjny silnik o pojemności 1,4 litra, zmieniona stylizacja nadwozia (zwłaszcza jego części przedniej), wyższy komfort i bezpieczeństwo - to tylko niektóre z wyróżników nowego, już dziewiątego wcielenia Toyoty Corolli - najlepiej sprzedającego się auta w sieci japońskiego koncernu.
Nowe "serce" nowej Corolli to silnik w technologii VVT-i (ze zmiennymi fazami rozrządu), zapewniający większą moc, niższe zużycie paliwa oraz lepszą elastyczność. Dość powiedzieć, że wersja o pojemności 1,4 litra osiąga moc 96 KM przy 6000 obr/min, tj. aż 13 proc. większą niż średnia obowiązująca w tej klasie. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 130 Nm przy 4800 obr/min, natomiast w przedziale od 2000 do 6000 obr/min nie spada poniżej 110 Nm. Te cechy sprawiają, że samochód osiąga szybkość maksymalną 185 km/h, natomiast od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,6 s. Co istotne ? wynik ten nie wpływa na wzrost zużycia paliwa i w tzw. cyklu kombinowanym Corolla spala 6,6 litra benzyny na 100 km. Z kolei silnik o pojemności 1,6 litra produkowany w tej samej technologii osiąga moc 110 KM przy 6000 obr/min (około 6 proc. lepiej niż średnia w klasie) oraz moment obrotowy 150 Nm przy 3800 obr/min. W przedziale od 2000 do 6000 obr/min można utrzymać moment 130 Nm. Corolla napędzana większym z ww. silników ma
prędkość maksymalną 195 km/h i przyspiesza do "setki" w 9,8 s, a zużycie paliwa w cyklu kombinowanym nie przekracza 7 l na 100 km.
Nową stylistykę Corolli podkreślają cztery reflektory, "grill" z dużym logo Toyoty oraz nowy zderzak przedni, natomiast zmiany konstrukcyjne dotyczą przede wszystkim usztywnienia karoserii, co poprawia jakość prowadzenia. Samochód oferowany jest - podobnie jak wersje poprzednie - w czterech odmianach nadwoziowych; hatchback, sedan, wagon i liftback.
Wyposażenie standardowe nowej Corolli obejmuje m.in. komputer pokładowy (pokazujący m.in. temperaturę zewnętrzną, średnią prędkość i zużycie paliwa), poduszkę powietrzną kierowcy oraz immobiliser. W opcji dostępny jest m.in. ABS z elektronicznym systemem rozdziału sił hamowania EBD oraz poduszka powietrzna pasażera.
Nie bez znaczenia dla potencjalnych nabywców tego auta jest 3-letnia gwarancja na części mechaniczne oraz 3-letnia gwarancja na powłoki lakierowane i 12-letnia gwarancja na korozję perforacyjną. Przebiegi między przeglądami wynoszą teraz 30 tys. km, a wymiany filtrów i olejów dokonywać trzeba co 15 tys. km.