"Dziennik Gazeta Prawna":Uchodźca w tirze? Trzeba zniszczyć cały towar
Polscy przewoźnicy płacą wysokie kary za nielegalnych imigrantów, którzy włamują się do ciężarówek. Zdarza się, że muszą też utylizować przewożoną żywność - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
A na sankcje najbardziej narażeni są polscy transportowcy, bo stanowią największą grupę przewoźników wożących towary na Wyspy. Odpowiadają za 23 proc. z 4 mln operacji transportowych, jakie rocznie wykonywane są przez kanał La Manche.
Ani przewoźnik, ani kierowca nie są w stanie zabezpieczyć tak pojazdu, by nikt niepowołany na pewno się do niego nie dostał - podkreśla Maciej Wroński, prezes związku Transport i Logistyka Polska. Jak mówi, można co najwyżej, wdrażając odpowiednie procedury, uniknąć kar wykazując, że kierowca zrobił wszystko, co był w stanie, by zabezpieczyć auto.
Firmy tracą nie tylko na grzywnach. Zdarza się, że po wykryciu nielegalnego pasażera całość przewożonej np. żywności trzeba utylizować - wskazuje "DGP".