Wiele polskich miast pozazdrościło Warszawie i ma chęć zbudowania metra, albo realizacji rozwiązań pokrewnych - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Metro to rozwiązanie drogie, ale wygodne. Np. w majowym referendum 55 proc. mieszkańców Krakowa opowiedziało się za jego budową. Krakowska kolejka miałaby połączyć zachodnią i wschodnią część miasta. Szacowany koszt to ok. 8 - 12 mld zł.
Wrocław opracował już nawet studium przebiegu kolejki. Przewiduje ono budowę dwóch podziemnych linii (36 km) rozwidlających się w kierunku obrzeży. Ponieważ nie ma na tę inwestycję pieniędzy, na razie jest projekt utworzenia linii metrobusów - dużych autobusów jeżdżących po trasach wyłącznie dla nich.
Z kolei w Rzeszowie dyskutuje się wizję kolejki jednoszynowej tzw. monorail. Ma ona mieć ok. 14 km, 10 przystanków i połączyć dworce PKP i PKS z kampusami studenckimi uniwersytetu i politechniki.
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".