We wrześniu przyszłego roku firma Fiat Group Automobiles będzie mogła wprowadzić do oferty pierwszą w swojej historii przekładnię dwusprzęgłową.
Urządzenie należy do rodziny nowoczesnych sześciostopnionych przekładni C635, które będą dostępne w trzech następujących wersjach jako:
- skrzynia manulana (*1)
- przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem (DDCT)*2
- przekładnia półautomatyczna (AMT)*3
W sumie prace badawczo-rozwojowe oraz przygotowania do uruchomienia produkcji w ramach projektu C635 pochłoną kwotę około 500 mln EUR. Dostawami zajmie się położony pod Turynem zakład Fiat Powertrain Technologies w Verrone niedaleko miejscowości Biella.
Do roku 2010 produkcja przekładni z gamy C635 osiągnie docelowy pułap 800 tys. egzemplarzy rocznie. Zatrudnienie w obiekcie zwiększy się prawdopodobnie o około 600 osób z obecnego poziomu 500 etatów.
Zaawansowane przekładnie z rodziny C635 znajdą zastosowanie w takich samochodach jak Fiat Grande Punto i Bravo, jak również w podobnych modelach firmowanych marką Alfa Romeo i Lancia.
*1 – debiut w czerwcu 2009
*2 – debiut we wrześniu 2009
*3 – debiut w 2010
Źródło: Samar, FIAT