Trwa ładowanie...
11-10-2005 12:27

Dwudrzwiowy Maybach!

Dwudrzwiowy Maybach!
d37h3wy
d37h3wy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8458/exelero-maybach-01.jpeg',550,393) ) |
| --- | Jeszcze nie ochłonęliśmy z wrażenia po prezentacji sześciusetkonnego modelu 57S, a tymczasem Maybach pokazuje już dalece bardziej zaskakujący, dalece bardziej sportowy model: Maybach Exelero. ...bo któż oczekiwałby po producencie opasłych limuzyn dla bankierów, gwiazd NBA i kościelnych notabli dwudrzwiowego bolidu o stylistyce pojazdu Batmana?

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8458/exelero-maybach-03.jpeg',550,400) ) |
| --- | Komunikat prasowy zawstydza zadziwionych takim sportowym wcieleniem Maybacha. Przypomina bowiem, że marka ta produkowała przed siedemdziesięcioma laty luksusowe auta sportowe, w tym legendarny ponoć model SW 38. Ignorancja nie pozwala zweryfikować, ani nawet komentować niegdysiejsze osiągnięcia przywołanej praktycznie z niebytu marki Maybach. Tym chętniej warto więc przyjrzeć się dzisiejszemu, czy może raczej przyszłemu sportowemu obliczu Maybacha.

d37h3wy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8458/exelero-maybach-04.jpeg',550,393) ) |
| --- | Maybacha Exelero zaprezentowano przy okazji debiutu całkiem nowej wyczynowej serii opon Fulda. Wątek opon nie jest tak zajmujący, ale przyznać trzeba, że budzącym podziw osiągnięciem jest wyprodukowanie opon nadających się dla ponad dwu i pół tonowego potwora, który mknie z prędkością ponad 350 (351,45) km/h – taką prędkość maksymalną Maybach Exelero rozwinął na włoskim torze Nardo.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8458/exelero-maybach-05.jpeg',550,393) ) |
| --- | Samochód zaprojektowany został przez specjalistów Maybacha, ale zbudowano go w Turynie, gdzie mieści się firma specjalizująca się w budowie prototypów. Auto ma sześciolitrowy, dwunastocylindrowy silnik o mocy maksymalnej 515 kW/700 KM przy 5 tys obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1020 Nm przy 2,5 tys obr/min. Zużycie paliwa nie ujawniono, ale domyślać się go można po pojemności zbiornika paliwa: 110 litrów.
Jakkolwiek producent jasno określa, że nie ma planów, by uruchomić produkcję i sprzedaż Maybacha Exelero, ale trudno nie uznać tego modelu za przymiarkę do opracowania konkurenta dla dwudrzwiowego Bentleya. Trudno oczekiwać, że cały motoryzacyjny światek drży z oczekiwania na takie właśnie auto, ale produkcyjna wersja Exelero z pewnością przydałaby marce Maybach nieco wigoru.

d37h3wy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d37h3wy
Więcej tematów