Trwa ładowanie...
21-11-2013 15:09

Dwie nowości Lexusa na Salonie Samochodowym w Tokio

Dwie nowości Lexusa na Salonie Samochodowym w TokioŹródło: zdjęcie producenta
d3chbmn
d3chbmn

Podczas Salonu Samochodowego w Tokio Lexus prezentuje dwa nowe modele. Pierwszym jest nowe coupe RC zaś drugim - koncepcyjny crossover LF-NX Turbo.

RC bazuje na płycie podłogowej GS, różni się od niego jednak wymiarami. Odznaczające się agresywną stylistyką coupe będzie dostępne na rynku japońskim z dwoma układami napędowymi - 3,5 l V6 z 8-biegową skrzynią sekwencyjną oraz hybrydowym z jednostką o pojemności 2,5 l. Informacje dotyczące wersji silnikowych przygotowanych na rynek europejski poznamy w przyszłym roku. Auto jest już gotowe do produkcji. Przedstawiciele marki twierdzą, że RC jest częścią rewolucji w zakresie jazdy i prowadzenia, jaką zapoczątkował GS i kontynuował IS.

Stylistykę nasycono głęboko zaznaczonymi liniami, zaś charakterystyczna dla obecnych Lexusów osłona chłodnicy o klepsydrowym zarysie uzyskała najniższy i najszerszy jak dotąd profil. W porównaniu z linią IS model jest o 30 mm szerszy, o 35 mm niższy i ma mniejszy o 70 mm rozstaw osi. Przednie i tylne światła układają się w literę "L". Klienci będą mieli wyboru dwa rodzaje tarcz kół ze stopu lekkiego - głęboko profilowane, 10-ramienne "dziewiętnastki" oraz 5-ramienne "osiemnastki". Flagowym kolorem jest czerwień, w jaśniejszym i bardziej kontrastowym wydaniu.

We wnętrzu można zauważyć wiele zapożyczeń ze świata motorsportu. RC posiada system oświetlenia, który spowija kabinę smugami świetlnymi rozpościerającymi się ku górze. Styliści zastosowali też wstawki z oryginalnego drewna shimamoku oraz podzielili bezpośrednie otoczenie kierowcy na strefę operacyjną i strefę wyświetlania. W górnej strefie znajduje się zespół wskaźników i 7-calowy wyświetlacz nawigacyjny, zaś wielopoziomowa konsola środkowa mieści obsługujący ekran zdalny sterownik Remote Touch Interface. W fotelach znajduje się integralne wypełnienie piankowe. Kierowca będzie miał też do dyspozycji udoskonalony układ monitorujący martwe pole i nowy zdalny sterownik Remote Touch Interface.

d3chbmn

Na zwiększenie sztywności i poprawę własności jezdnych tego dwudrzwiowego auta wpłynęły pogrubione progi. Przy powstawaniu modelu zastosowano nowe technologie wytwarzania, takie jak klejenie elementów nadwozia. W RC zastosowano zawieszenie przednie z wahaczami podwójnie rozwidlonymi oraz tylne z układem wielowahaczowym. Pod maską pracuje 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 w układzie dwuwtryskiwaczowym. Generuje on moc maksymalną 318 KM przy prędkości obrotowej 6 400 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 4 800 obr./min. Współpracuje z nim znana z modelu IS F 8-biegowa skrzynia Sports Direct Shift z manetkami sterującymi. Drugi układ to hybryda na którą składają się 2,5-litrowa jednostka spalinowa i silnik elektryczny o mocy 143 KM.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Drugim debiutantem jest model LF-NX w wersji z turbodoładowaniem. 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik łączy w sobie takie rozwiązania jak kanały dolotowe z poprzecznym zawirowaniem ładunku, bezpośredni wtrysk paliwa D-4S, zmienne fazy rozrządu VVT-i, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą cylindrów czy dwukanałową turbosprężarkę z aktywnie sterowaną przepustnicą spalin. Uzyskane dzięki integracji kolektora wylotowego z głowicą cylindrów wartości temperatury spalin pozwoliły uzyskać wysokie osiągi przy mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo i w konsekwencji mniejszej emisji zanieczyszczeń. Dwukanałowa konstrukcja turbosprężarki umożliwiła jej efektywną pracę w szerszym zakresie prędkości obrotowych silnika. Warto podkreślić, że jednostka LF-NX Turbo jest pierwszym w rodzinie marki turbodoładowanym motorem benzynowym.

d3chbmn

Względem zaprezentowanej na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie hybrydy LF-NX nowa wersja posiada szereg drobnych wyróżników, podkreślających potencjał zamontowanego w niej silnika. Klepsydrowa osłona chłodnicy otrzymała obramowanie z ciemnym wykończeniem chromowym, wsparte na przesłoniętych czarną siatką niskoprofilowych wlotach powietrza. Od spodu zamyka je matowo chromowane ostrze uformowanego na wzór płetwy dolnego spoilera, podkreślającego niskie położenie środka ciężkości. Pionowo wyprofilowane boczne wloty powietrza wyróżnia wysoce połyskujący czarny lakier oraz osłony siatkowe w tym samym kolorze.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Czarno połyskująca powłoka lakierowa zdobi też nadkola oraz dolne fragmenty progów, natomiast górne powierzchnie progów są chromowane z efektem matowym. Znajdujące się powyżej linii bocznej powierzchnie przeszklone oraz górne powierzchnie lusterek wstecznych wykończono czarną powłoką chromową. Nowy kształt tylnego zderzaka podkreśla ostroprofilowy, aerodynamiczny dyfuzor. Z boków zamykają go głęboko wyrzeźbione chromowane wloty wydechu, nawiązujące kształtem do pionowych wlotów powietrza w przednich błotnikach.

d3chbmn

Bardziej sportową prezencję i szeroki profil czołowy pojazd zawdzięcza agresywniejszemu wzorowi tarcz kół oraz zmianie rozmiaru opon ze znanych z hybrydy 255/50 R 20 na 255/45 ZR 20. Do wnętrza wprowadzono czerwone podświetlenie wskaźników, ekranu nawigacyjnego, wyświetlacza kontrolnego, panelu dotykowego zdalnego sterownika RTI, sklepienia kabiny oraz paneli drzwi.

Źródło: Lexus

ll/moto.wp.pl

d3chbmn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3chbmn
Więcej tematów